kontaktgrupper visas inte direkt

Diskussion i 'Blade' startad av perakesson, 28 dec 2010.

1. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag köpte Blade i Telias butik för 6 dar sen. Allt funkar OK utom en sak:

kontaktgrupper visas inte direkt
    Min operatör är Tele2. Jag är kopplad till WiFi både hemma o på jobbet.
    Jag har 165 kontakter i GMail, sorterade i ca 20 grupper, som jag synkar med telefonen.
    Min gamla HTC Tattoo med Android 1.6 visar kontakterna och grupperna omedelbart när jag klickar på "kontakter".
    Blade med original Android 2.1. däremot, visar omedelbart listan över alla kontakter, visar omedelbart gruppen Favoriter när jag klickar på Favoriter.
    Men när jag klickar på Grupper, visas meddelandet "Du har inga grupper som kan visas. Om du vill lägga till grupper trycker du på Meny och sedan på Ny grupp."
    Efter 10 sekunder visas grupperna med innehållet.
    Om jag hade försökt lägga till grupper manuellt, då felmeddelandet visades hade det inte gjort nån skillnad.

Mycket skumt, klart irriterande. Jag har googlat o kollat inställningar men inte hittat något på detta.
    Har fler detta problem?

Övrig info:
    Här passar jag på att berätta om andra problem och hur jag löst dem:

1. Tele2 hade inga inställningar för GPRS- o 3G-data. Lösningen fanns på
    Swedroid forum > Hårdvara > ZTE > Blade > inget 3G-nät på ZTE Blade - Tele2

2. Tappar wifi efter viloläge, fixat med programmet "Blade Wifi Fix" som finns i Market

3. Inget ringljud i lurarna, första dagen missade jag inkommenade samtal o SMS när jag lyssnade på musik. Nu förstår jag att det är en felkonstruktion, men som går att leva med. Jag har numera vibrator på för att känna när nån ringer:
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/325102/no-ringtons-in-headphone/