kontaktlista skiljer sig i sms och tele nr

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av mrfxcoupe, 14 feb 2012.

1. mrfxcoupe

mrfxcoupe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er. Min sambo har köpt en Samsung Galaxy mini.
    Har upptäckt en lite irriterande grej. Efter att ha laddat upp kontakrena från Simkortet till mobilen och min sambo har suttit i timmar att reda ut kontakterna så upptäkte vi att när vi skulle provskicka ett sms att då hämtas nummren i från simkortet och inte från kontakt listan i mobilen. På min SE Arc hämtas nummren från koktaktlistan på mobilen och ikte simkortet. Varför fungerar det inte på minin? Detta är mycket irriterande. Är det någon annan som har samma.problem?
    Mobilen är en Samsing Galaxy mini GT-S5570, Android -version 2.3.4 Gingerbread.
    Hoppas någon kan hjälpa oss.

2. mrfxcoupe

mrfxcoupe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Knepigt att det verkar bara varamin sambo som har detta problem..
    Men vi har löst det. Vi fick sätta i simkortet i den gammla mobilen där vi kunde komma åt kontakterna
    på.somkortet och deleta dom. Det gick inte att göra på mimin.. När vi sedan satt i simkortet i minin
    så läste telefonen korrekt från kontakt listan i minin.. Har själv ägt några touch mobiöer men ingen har
    har uppfört sig så här. Men i övrigt så är.mon sambo väldigt nöjd med den. Skriver detta bara för om
    det skulle va någon framledes som får detta problem.

3. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Det där är en sak man får justera i programmet Samsung Kies som man installerar på datorn. Där ser man via tre olika flikar de kontakter som finns i telefonen, på sim-kortet samt på google contacts. Jag gjorde som så att jag raderade kontakterna på simkortet och hade dem på telefonen istället och sedan så synakde jag dem via outlook på datorn. Viktigt att komma ihåg att SE och Samsung har olika sätt att hantera kontakterna på.