Problem: Kontaktlista vid SMS inte samma?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av polg, 12 okt 2011.

1. polg

polg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med risk för att detta varit upp utan att jag hittat tråden...

Kontakt-listan för samtal är som jag vill ha den men när jag ska skicka ett SMS och väljer kontakter så finns ett antal extra kontakter som jag inte vet var de kommer ifrån. Möjligen är det personer som bett mig adda dem via skype men jag är inte säker.

Jag har inte synkat skype tidigare men gjorde det nyss för att se om de försvann men det fungerade inte. Jag synkar en google-adress men där finns inga mail och dessa mystiska kontakter finns inte där heller... inte heller via facebook.

Det går heller inte att radera dem när de är synliga, alltså via "Skicka SMS" och "kontakter"....

Vill helst slippa fabriksåterställa men nu är det nära... o_O

2. polg

polg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Glömde skriva:
    Stock 2.3.3
    Standard SMS-program

3. polg

polg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har pillat vidare och blir mer och mer fundersam över detta. Trots att jag tömmer adressboken så ser det ut som att jag via sms och "till kontakter" hittar alla facebookvänner + de som jag inte vet var de kommer ifrån.

Har slängt ett gäng mail som möjligen kunde lämnat spår via gmail och hotmail... dock utan resultat. Har även stängt av synkning under tiden jag försökte få ordning på detta genom att rensa kontakter.

Verkar som att sms och "till kontakter" verkar ha en egen lista som de hämtar från.
    Någon som vet var detta sparas och om det går att rensa utan fabriksrensning?

4. polg

polg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I och med att en hel del folk läst men inte svarat så kommer här äntligen förklaringen till mitt problem som jag äntligen löst.

Lyckades lokalisera felet till skype och att de som jag såg vid "kontakter" under sms som jag inte hade någon annanstans helt enkelt var spår från personer som velat ha kontakt (bli vän) eller vad tusan det nu heter på Skype men som jag valt bort på något vis ändå fanns kvar i telefonen. Efter att ha loggat in på skype på datorn och rensat historik låg de lik förbaskat kvar i telefonen så lösningen blev.....

Avinstallera skype-appen på telefonen och installera om den igen. Nu är de mystiska personerna borta och min inställning på skype är mer hemlig så jag hoppas på att det inte blir fler önskningar från olika platser i världen på att hamna på min lista....

Over and out i ärendet...

Fredrik_71 gillar detta.