Kontaktlistan

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tidelipop, 27 jun 2010.

1. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så nu börjar jag få ordning på kontaktlistan. Jag hade problem med att den visade många kontakter dubbelt och att den visade alla SIM-kontakter också, verkar inte kunna döljas. ..men jag lyckades få in allt i GMail Contacts och har redigerat dem där och även lagt dem i grupper, Friends, Family etc... sen laddade jag hem ett program från Market där jag kunde radera alla kontakter i mobilen på en gång (efter att jag exporterat för säkerhets skull), så nu syns bara de kontakter jag vill ha, men i mobilen så hamnar det inte i grupperna som jag la dem i när jag redigerade i GMail Contacts, why? Any ideas?

Om jag i mobilen går in i någon av grupperna (som då är tom) och klickar på "Lägg till medlem" så står det bara "Inga kontakter" dvs jag kan inte välja några av mina kontakter som ligger i mitt GMail konto. Fattar inte riktigt hur de har tänkt att det ska fungera.

Last edited: 27 jun 2010
  2. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du trycker på kontakter och tar visningsalternativ där kan du kryssa för vilka kontakter du vill visa. telefon, sim, google, facebook etc. Jag har bockat ur alla förutom google och då under grupper ser jag inga förutom gruppen google kontakter. Så antagligen måste du ha kontakterna på telefonen för att kunna använda grupper.

Vet inte hur man gör men det borde ju gå att kopiera sina g-kontakter till telefonen och alltid synka dem med google. Då borde det fungera med grupper.

3. tidelipop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Displayalternativ, ja där kan jag välja Telefon, mina två gmailkonton eller facebook, men alternativet SIM finns inte i min mobil, men just nu har jag inga kontakter alls på SIMkortet så det problemet är borta.

Det hade ju varit smidigt om jag kunde ordna med grupperna i gmail och att de hamnade i rätt grupper i mobilen också.

4. roger_f

roger_f Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Vilket program hittade du som kunde ta bort alla kontakter i telefonen?

5. tidelipop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Contact Remover heter det.