Kontantkort med surf eller abonemang?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av YeZdroid, 7 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. YeZdroid

YeZdroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har tänkt och skaffa en smartphone och undrar lite om köpråd utav abonnemang, eller om man kan ha kontantkort med bra internet hastighet.

Info om mitt mobil användande.
    Jag ringer/sms:ar inte speciellt mycket, har kontantkort nu på min gammal mobil och ringer/sms:ar för max 50kr/mån.
    Har som syfte med min smartphone när jag skaffar den att använda den som en liten dator till att surfa, kolla på mail, lyssna på musik, kolla på videos osv.
    (kommer själv klart att ringa/sms:a för samma summa som innan.)

Lite vad jag skulle vilja ha:
    Helst skulle jag vilja ha kontantkort pga den låga summan jag ringer/sms:ar för i månaden. Men jag vill ha ett bra och snabbt internet så det går fort och streama (även streama live program utan problem)hade tänkt mig typ 3mb/s för en viss månadssumma.
    Har fått uppfattningen av att man måste ha ett abonnemang om man ska ha bra snabbt internet i mobilen.

Kan man inte ha kontantkort med bra/snabbt internet så helst ett abonnemang med låg abonnemangs kostnad men med bra internet.
    (vill inte betala för ett abonnemang man ringer billigt för om abonnemangs kostnaden överstiger min vanliga kostnad jag ringer för nu i månaden(ganska logiskt), vill mestadels bara betala för internet i månaden.)

Jag tackar hjärtligt för alla svar och tips på vad jag ska ha.
    MvH: YeZdroid.

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Inte insatt i hur mycket surfabbonemang kostar för kontantkort men vet att med Comviq kontant kan man surfa för max 3kr dag så det kan max kosta 90kr i månaden där. Du får väl kolla runt lite?

Kolla där: http://www.telepriskollen.se/

3. YeZdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kollat runt lite men man blir mest mer förvirrad.

Tackar för länken inza. ska kolla den.

4. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tycker du ska kolla på Tre:an kontant kort. För 200kr får du fria surt upp till 2gb och ringer för ett ok pris. Surfa till Tre och läs om dom olika kontant lösningar som finns.

Sent from my Garmin-Asus A10 using Tapatalk

5. YeZdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok ska kolla upp det, men vet du vilken internet hastighet det är, så det är typ 3mb/s så det går fort att surfa och streama.

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Telenor leverar 3Mbit/s för 129kr/månad och då är det helt fri surf ingen strypning av hastighet eller extra kostnader efter en viss mängd datatrafik. Går även att få 10Mbit/s om man vill men då ökar priset till 249kr/månad.
    Telenor har även dom fri mobilsurf i 30 dagar på sina kontantkort om du fyller på med minst 200kr men framgår inte hur många Mbit/s du får.

7. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Mig veterligen kan man bara få 1 Mb/s till telenors kontantkort, övriga hastigheter kan man nog bara beställa till deras abbonemang. Jag har en kompis som för något år sedan försökte beställa 3 (eller kanske var det 10) Mb/s till sitt kontantkort, men det gick inte.

m v h Henrik

8. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror samma som du att det är 1Mbit/s som du får till kontantkort. Tror att dom flesta tjänsterna endast finns till abbonemang.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.