kontantkort utomlands

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Buzz, 15 juli 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Ramlade på Prepaid ohne Roaming Kosten Prepaid-Global - Shop som verkar sälja kontantkort för ett antal länder. Verkar bra om man bara ska till ett eller ett fåtal länder på resan. Någon som provat dem? Jag är inte så bra på tyska så jag har inte läst så mycket på siten.

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

gratis var dom ju inte, de gånger jag köpt kontant kort utomlands har det kostat ca en hundring om jag inte minns fel, sen fyller du på med de valörer du vill precis som hemma där ett kontant kort i princip gratis. att betala 44.90 euro känns njae. hade du tänkt att slösurfa på mobilen kanske det är okej men kolla först upp vad det kostar att skaffa ett kontantkort i de länder du planerar att besöka
    besides har inte de flesta operatörer idag hyffsad utomlandstaxa?

sen att du inte är så duktig på tyska det finns ju google translate. Tyska till Svenska

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Nej, man får väl väga det mot besväret att hitta var man köpa kort på plats etc. Och fundera över om man tycker det är värt det.

Tycker ändå det är bra att det poppar upp lite sådana här siter för det visar så tydligt på hur skev prissättningen är.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

beror väl helt på vart i världen du ska? för de flesta 7-11 och liknande butiker säljer sådant.
    men som sagt är pengar inga problem så go for it. alltid bra om någon gör det och sen kan berätta om sina erfarenheter en liten review vore fint

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.