konto-problem

Diskussion i 'Blade' startad av theusernameistaken, 24 aug 2011.

1. theusernameistaken

theusernameistaken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja,

Jag fick min ZTE blade förra veckan, men började inte direkt med att ordna konto till Market. När jag väl gjorde det fungerade det inte, alla nerladdningar stannade på "hämtning påbörjas". Jag fann då att det finns ett "rätt" och ett "fel" sätt att skaffa sig ett googlekonto på, jag hade naturligtvis gjort fel. Efter några försök fram och tillbaka tänkte jag att det är lika bra att göra om, göra rätt. Så jag stängde mitt googlekonto och tänkte skapa ett nytt med samma namn, fast på rätt sätt.

Nu verkar det dock som man inte kan skapa ett konto med ett namn som tidigare funnits, men tyvärr är ju telefonen nu knuten till det kontonamnet. Så vad göra?

För att ta bort kontot från mobilen måste jag göra en återställningen, men då blir jag av med massa kontakter och sms som jag inte vill bli av med. Jag kan inte använda mig av en backup-app eftersom jag inte kan installera några appar. Andra varianter?

Kan man skapa nytt konto och på mobilen styra över allt till det nya kontot och sen ta bort det gamla?

Hjälp en klant... :cry:

2. dementedgo

dementedgo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner appar för backup på 4shared eller pirate bay istället och släng in dom på minneskortet...

3. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

kommer du in på ditt konto via webbläsare? för isf borde du kunna gå in på nya kontot->inställningar->konton och import-> importera epost och kontakter

ALTERNATIVT så lägger du helt enkelt till det rätta kontot tillsammans med det gamla, dvs så du har 2 konton i listan och sen kör en synk, bör spara allt på nya kontot oxå (vet ej om de funkar men värt ett försök)
    inställningar->konton och synkronisering

4. theusernameistaken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visste inte att man kunda installera appar via sd-kortet, detta alternativ är värt att undersöka närmre.

Kontot har jag stängt, tyvärr, inser att det nog inte var rätt tänkt. Så jag kommer inte åt det via webläsaren.

Gör det något att jag har ett gammalt konto på mobilen? Går det att ha två konton i listan, men bara det senare tillagda?

5. InZanity

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

theusernameistaken gillar detta.
  6. theusernameistaken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag skaffat nytt gmailkonto, men då inte med samma namn som det gamla (som var min ursprungliga plan). Jag har lagt till det i mobilen, men jag lyckas inte styra över market till att använda det nya kontot. Startar jag market-appen får jag "inloggningsfel" och frågar efter lösenord, vilket ju inte är så konstigt då det gamla konton är stängt. Loggar jag in på market via webbläsaren får jag meddelandet att ingen telefon är knuten till det (nya) kontot.

Några ideér?

Jag har inte provat titanium backup ännu, men snart får det väl bli den vägen. Hade varit kul om det hade gått att få det att funka utan att behöva återställa osv.

7. InZanity

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

om du tar bort det gamla kontot bör de funka?

8. theusernameistaken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det går inte att ta bort det gamla kontot då det "används av vissa program". Om jag dödar market och gmail via aktivitetshanteraren så kan jag ta bort kontot, men får då istället meddelandet att alla kontakter, sms mm kommer tas bort med kontot. Precis det jag inte vill.

Jag tänker vädja till google att de gör mitt gamla kontonamn öppet igen. Funkar inte det får det bli roota och backup. Måste jag roota för att sen lägga tillbaka allt?

9. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Last edited: 27 aug 2011
    theusernameistaken gillar detta.
  10. theusernameistaken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, nu är jag äntligen igång och fixar med detta.

Jag har tagit backup på "Kontakter 2.2", "Medd 2.2" och "WiFi Tillträdes Punkter". Något annat man bör ta backup på?

11. theusernameistaken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar ha funkat, med ett litet fel. Endast de nyinlagda kontakterna finns på telefonen efter att jag gjort restore. Jag valde att använda titaniumbackup, rootade med z4. Jag tog backup på allt men vill inte återställa allt för då tänker jag att kanske även felen från innan kommer tillbaka. Vad tror ni jag har glömt återställa om bara de nya kontakterna har återställts?