Kontroll av streaming till tv via mediacenter

Diskussion i 'Samsung' startad av nikkal, 28 jan 2012.

1. nikkal

nikkal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är helt grön på området med mediacenter och liknande. Men jag har en vision om att till min TV:s AV-receiver koppla en lagringsenhet/mediacenter eller liknande och via hemnätverket ansluta min Galaxy Tab för att kontrollera streaming från mediacentret till TV:n. Mediacentret kommer att kopplas till TV:n via HDMI.

Jag vill också ha möjlighet att använda mediacentret som extern lagringsenhet för filmer, bilder osv. för att hämta dem till min Tab för att spela upp dem där. För detta ändamål vill jag kunna fjärransluta till lagringsenheten över 3G.

Så till alla er bättre vetande där ute: är detta möjligt och vad behöver jag i termer av appar, hårdvara m.m. för att realisera min idé?

2. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är ingen som har svarat än så länge så jag bidrar med det lilla jag vet.
    Det jag har provat är att ha en mediaserver på pc:n och sedan streama till diverse android enheter och en TV. Problemet är att de mediaservrar som finns för windows är riktigt dåliga.
    Jag har provat många, tversity, twonky, etc. Det är _ingen_ som har klarat att koda om videofiler så att det passar alla enheter (full hd TV+ android tab + telefoner). Den som fungerade absolut bäst var Mezzmo server, den kan koda om i realtid för diverse enheter. Tyvärr krashar Mezzmo frekvent, så den går inte heller att använda. Just nu har jag lagt ner försöket att få det att fungera.
    Enda trösten är att streaming från dator till tv:n fungerar ok med samsungs egna programvara som följde med Tv:n, men bara om filformaten stöds av TV:n.

Om du vill testa att ha tabben som DLNA browser så kan du prova appen "SoftMedia Player Trial", den fungerar ok.

Om det är någon som kan tipsa om en bra media server för windows så vore det trevligt, jag har gett upp som sagt var...

3. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Höll också på och krångla med gav upp jag med :/