Hur får man kontroller (widgets) för typ Sveriges Radio, Storytel med flera att fungera på låsskärmen på Mate 8? Verkat vara riktigt bra mjukvara kombinerat med usel mjukvara...
Hittade ingen klockren lösning men om man tex kör Microsofts Next låsskärmen så går det iaf lite bättre
Skrev precis en tråd på xda. Hittade av en slump ett knep. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3442538
Gå in på inställningar, tryck på Appar och leta upp tex spotify, gå in på aviseringar och kryssa i alla under meddelandemetod så kommer det upp som vanligt på låsskärmen. Borde fungera på alla musikappar
Testa exempelvis nån sr radio appen eller nåt. Lär inte funka. De funkar bara med ett fåtal om man inte själv lägger till dom som jag skrev i länken.
Provade med radioplay och i like radio men fungerade bara i aviseringsfältet. Lite skumt att det inte fungerar på låsskärmen
Det är uselt. Dom behöver ju inte ha en fullscreen som dom har heller. Räcker ju som stock Android. Aja Funkar bra för mig nu. Använder floatify till det. Tog bort spotify från raden i filen så slapp jag den usla låsskärmsspelaren.
Verkar ju löjligt att behöva hacka några textfiler för att få grundläggande saker att fungera, då bytet jag telefon istället...