Tjena! Jag befinner mig i Asien och funderar pa att kopa en Transformer Prime. Nagon som vet om det finns pengar att tjana pa att kopa den utomlands och ifall det ar problemfritt att kopa plattan i Asien och sedan dockan hemma i Sverige for att fa svenskt tangentbord? Har nagon av er kopt utomlands?
https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=889860 Import av Transformer Prime, Tips, Priser m.m. Spelar ingen roll om plattan och tangentbordet är från olika länder om jag förstått det rätt. Problemet är att tangentbordet inte finns att köpa här i Sverige. Så är du i behov av ett tangentbord så skulle jag köpa det samtidigt som plattan. I tråden som jag länkat så är det en som köpt i Asien och betalat 20600baht vilken är ca 4500 kr. Vill du inte ha tangentbordet så kan jag tänka mig att köpa det till ett vettigt pris och då har du fått din Prime riktigt billigt. Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
För närvarande finns inte svenskt tangentbord att köpa separat. Se även här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60036 Sent from my Transformer Prime TF201
Tänk på att ha god tid på dig att testa den i butiken innan du går där ifrån. det är ju lite jobbigt med reklamationer i från sverige sedan,den första jag köpte startade inte alls och nästa har som många andra problem med gpsen.. hur vidare det finns pengar att tjäna på ett köp utomlands beror ju på vad du kan sälja den för. men visst kan du spara en liten slant om du räknar med och kan leva med sådant som reklamations biten.. @Andreas527 OT: det va lite så jag tänkte när jag frågade dig om färgen du ville ha,tänkte köpt en till till mig själv oxå(den första är ju tjejens),så om jag hade behövt tangentbord så har vi ju hennes här hemma, och jag hade fått min till en bra pris,. tyvärr tvekade jag för mkt och vi åkte hem utan.
@mpucko Får ta på mig det då jag var för trög och inte fattade och tryckte på att du skulle köpa dig en Prime och kränga tangentbordet till mig. Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
Jag köpte min på Pantip i Bangkok för 20900 bath - 7% i vat som jag får tillbaka på flygplatsen. Den guldia fanns för 19900 bath men den ville jag inte ha! Detta blir någonstans mellan 4200kr - 4300kr. Tangentbordet har ju svenska det enda som saknas är utmärkning vilket inte stör mig då man vänjer sig snabbt! Hade en thailändsk Macbook Pro innan så jag vet! När jag kommer hem så tänkte jag att jag säljer den om jag inte använder den bara, kan säkert iaf få tillbaka mina pengar eller? Men fram tills nu så älskar jag den verkligen! Jag har ett års världsgaranti och jag vara älskar den blå/grafit färgen! Länk till asus världsgaranti: http://support.asus.com/Warranty.aspx?SLanguage=en&m=Eee%20Pad%20Transformer%20Prime%20TF201&p=20&s=16
Min startade heller inte i butiken! Jag hann inte vänta o tog den ändå. Den startade inte pga att batteriet var oladdat som jag märkte när jag kom hem! Står i manualen att man skall ladda den minst 8 timmar första gg så man får optimerat batteri. Så jag antog att det var därför.
Ok, menar du att det går att köra svenska tecken fast på andra tangenter? Så länge de sitter likadant som ett vanligt tangentbord är det ju lugnt! Hur får man tillbaka vat % På flygplatsen?
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60036&page=4 där kan du läsa mer om olika tangentbord, men kortfattat så ligger åöä på samma ställe som vilket svenskt tangentbord som helst(bara välja svenska i inställningarna),men själva bokstäverna är inte utmärkta. angående vat så finns ett kontor eller liknande på flygplatserna. gick smärtfritt och enkelt,men glöm inte säga till om det i butiken när du köper den,du får ett extra kvitto för det, tror dom frågar oftast om du vill ha det,men fall i fall dom inte gör det så säg till... @Andreas527 absolut inte ditt fel, jag kunde förklarat bättre. men skulle givet viss köpt den ändå, ångrar mig nu när tjejen använder sin hela tiden och jag sitter med en slaptop.. @DiiM det va ju på pantip jag köpte min med,den första ville dom inte sälja när den inte startade i butiken,plus att jag vågade inte köpa den,fanns ju tre butiker på våning 3 som hade den,(såg oxå den guldiga för 19900 men dom hade inte den lila då). att du vågade tycker jag va lite coolt,hade ju blivit så förbannad om den inte kommit i gång. tack för infon om garantin....
Om man skall hämta tillbaka sin vat på flygplatsen så gör man detta INNAN man gått igenom första säkerhets kontrollen!! Annars e det kört! Bara att höra med dem direkt när man kommer dit. Mpucko@: Jag var tids pressad och var tvungen att åka så, men eftersom jag skulle vara kvar i Thailand ett bra tag till så vågade jag!! ;o) När jag pratade med damen i butiken så sa jag att jag vill se så att den inte hade massa trasiga pixlar osv och därför ville jag starta den först. Hon verkade ha koll på Asus pixelgaranti osv och butiken verkade mycket seriös så när batteri loggan kom upp, så chansade jag bara! Men men super nöjd med allt utom wifi o gps och funderar på att lämna in den här i Thailand på en fix!
DiiM ah då kanske jag med hade vågat,men den jag testade först fick inte upp batteri loggan ens,det enda som hände oavsett om vi laddade via tangentbordet eller direkt i platan var att en lite röd diod lös vid kontakten,vi testade i butiken i ca40min sen gav vi upp.. har du möjlighet att lämna in den på fix där nere så är min personliga erfarenhet så god att jag hade lätt gjort det med om vi hade haft mer tid.. lycka till.
Låter bra d! Snackade med dom på service centret idag, så jag tänkte åka dit imon med den och se om dom kan fixa GPS och wifi!