Kopiera ifrån exchange kalender till min google kalender

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Svinkall, 9 feb 2011.

1. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag undrar om det går att kopiera möten ifrån min exchange kalender till min google kalender, det jag tänkt mig alltså är att synka mot jobbets exchange server, kopiera över alla möten och ta bort synkningen jag har nämligen bara igång synkningen under arbetstid då jag blir galen på skärmlåset som företagets policy tvingar på mig.
    Det jag lyckats med själv är att skicka mötena som Vcard och lägga in dom i min google kalender så att dom hamnar i bägge kalendrarna, jag har även använt mig av Business Calendar Beta och med denna lyckats flytta mötena ifrån min exchange kalender till min google kalender, vilket gjort mig delvis nöjd då jag kan se mina möten även när jag inte är på jobbet. Men det som vore ultimat är om jag kunde hitta en smidig app eller någon inställning som kopierar mötena rakt av ifrån exchange och lägger in dom i min google kalender.

Tack på förhand för ev tips :)

2. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Går inte det att Avaktivera i telefonen?

Jag kommer ev få samma problem inom kort, företaget jag jobbar på håller just nu på att lägga ut en exchange lösning som kräver upplåsning varje gång telefonen väcks. Har dock hört någon säga att man kan Avaktivera den funktionen i telefonen? Har du kolla i telefonen om det är möjligt att stänga av?

Har även läst om en exchange app som fungerar så att du inte behöver slå lösenordet förrens man öppnar just mailen, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Känns ju sådär att ta bort dörrlåset på jobbet bara för att det är jobbigt att låsa upp. Tycker det verkar vara en sund attityd från hans arbetsgivare. Vi vet ju ingenting om vad han/hon jobbar med, Statssekreterare, inom försvaret eller varför inte helt enkelt hos Volvo.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Det kan ju bara användaren avgöra.........

Har man företagshemligheter via mail,kalender och kontakter ska man självklart
    inte manipulera med säkerheten.

6. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

7. stu

stu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem jag.
    Skulle vilja synka min outlook-kalender till telefonen (direkt eller via en google-kalender), men har inga adminrättigheter så kan inte installera något på datorn, bara föra över filer. Och mitt jobb har idiotisk nolltolerans mot installerade program, annars hade jag kunnat dra in t ex google calendar sync som här tipsats om.

Finns det någon app som kan lösa detta; alternativt ett program som man inte behöver installera utan kan köra direkt?

8. Sailfast

Sailfast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle också vilja kunna kopiera poster mellan google- och exchange-kalendrarna. Det borde vara trivialt för telefonen att göra detta då den sitter på all login-information.

Att behöva ha en dator ståendes 24/7 och köra Outlook + Calendar Sync låter som rena stenåldern.

9. spitzofren

spitzofren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni tjänar inget på att synka exchange och gmail. Framförallt då googles synk ddosar de flesta exchange 2003/2007 servrar som sedan låser ut alla mailklienter. Skriv in lösenordet istället.

(default tiden på exchange utlåsningen brukar va ca 30min innan den tar emot connections från ditt konto/ip igen).