Kopiera kontakter från Exchange->Google

Diskussion i 'Allmänt' startad av k_anka, 2 nov 2013.

1. k_anka

k_anka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har fått behålla min jobbtelefon (HTC Desire S) och har tidigare haft den synkad med Exchange på jobbet. Det har även tvingat på mig telefonlås som jag inte kan ta bort.

Jag skulle nu vilja synka över Exchangekontakterna till Google så att jag har dem både i telefonen och då jag loggar in via webben. Sen skulle jag vilja radera det gamla Exchangekontot så att jag kan avaktivera telefonlåset (jag antar att det går att göra det då kontot är borta!?)

Hur gör jag detta enklast?

Nettan

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Borde gå att göra ungefär så här.

Öppna Kontakter, välj inställningar, därefter hantera kontakter. Här borde du kunna exportera/importera kontakter och eventuellt kopiera kontakter till ett annat konto. Kan du inte kopiera till ett annat konto så kan du ju exportera dom till telefonen alt ett minneskort. När du sen tagit bort ditt exchange konto importerar du dom igen. Tar du bort ditt exchange konto kan du allafall välja att inte ha någon pin kods lösen men jag tror du måste gå in under säkerhet eller liknande för att ta bort den, den försvinner nog inte av att du bara tar bort Exchange kontot

Skickat från Tapatalk