Kopiera kontakter ifrån simkortet

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pan71, 30 maj 2010.

1. Pan71

Pan71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har alla mina kontakter på simkortet och i tidigare SonyEricsson mobiler så lagrade man en kontakts nummer under samma "kontakt" tex, hem, mobil & jobb nr. Så ser det ut på simkortet oxå, men när jag kopierar över dem till kontakter på min X10 så följer bara 1 nummer med och det verkar vara lite olika, på en del mobilnr, på en del hemnr osv.
    Går det inte att få med alla på ngt sätt?

Och går det inte att välja på vilket sätt kontakterna skall sorteras, efter förnamn el efternamn?

2. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så blev det för mig med... och alla kontakter skrevs

Efternamn; Förnamn

Satt och gjorde om alla... och som du säger följde bara ett nummer med.

3. Pan71

Pan71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tycker ju att det skall gå att fixa på något sätt, någon som vet eller har något tips?

4. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Orkar du gå via datorn bör det gå att exportera kontakterna till en fil du i sin tur kan ladda upp till Google contacts och sen synka dem till telefonen den vägen.

Såvitt jag vet lagras dock nummer på SIM-kortet ett och ett och det är telefonen som sen grupperar dem i kontakter, möjligt att jag har fel men det är åtminstone lättare att slå ihop kontakterna än att skriva in dem på nytt.

Vad gäller sortering görs den åtminstone på N1 genom Menu (knappen)-> Display options -> Sort list by (motsv. på svenska antar jag).