koppla ifrån windows 7

Diskussion i 'Hero' startad av jai134, 29 okt 2009.

1. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej. När jag har haft telefonen ansluten till min windows-burk som flyttbar disk, använder inte htc-sync, får jag ett meddelande att sdkortet är skadat. Jag får det oavsett om jag kopplar ifrån med telefonen först eller datorns säker bortkoppling först. Windows 7 fö. Efter omstart av telefonen är allt som det ska. Lite läskigt med ett meddelande att man ska formattera sdkortet om det inte behövs. vad göra? Har Linux också och där har det inte varit några problem.

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    den där "scan and fix"-rutan eller?

3. Droid110

Droid110 Guest

Kolla så att inte minneskortet/simkortsspärren sitter konstigt, jag fick det meddelandet en gång och då var för att minneskortslåset inte satt rätt.. Men kan du komma åt minneskortet via windows 7 även fast det står att det är skadat? Du borde reklamera och få ett nytt om det inte löser sig med min metod...

4. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma grej. Jag formaterade om kortet ett flertal gånger - visserligen efter att ha flyttat mina grejor till datorn. SD-kortet fungerade alltså i datorn men inte i telefonen. Mer komiskt blev det då jag bara rykte ur sladden och slapp hela "formateringsproblemet" :-)

5. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

OK. Om jag förstår dig rätt så är det avmonteringen som skapar problemet eftersom du kan rycka ur sladden utan att avmontera både från datorn och telefonen. Jag har ju inte behövt formatera SD-kortet eftersom allt är frid och föjd bara jag startar om telefonen. Verkar ändå riskabelt att bara dra ur sladden. Finns det inte risk att man sabbar nåt då?