Fråga: Koppla till TV'n

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sva, 12 jan 2012.

1. sva

sva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej på er Androidare.
    Nu har jag sökt på detta forum + google men har inte lyckats hitta mitt svar. Så snälla hjälp mig:)

När lill-killen här hemma körde in sin X10 till TVn gick det att visa upp bilder samt att spela upp musik och film i TVn när den kopplades med USB.

Jag vill göra på samma sätt fast med min SGS2. (Jag vet att det finns en kabel att köpa till för HD-format av filmer) men vill helst slippa det då det inte är ämnat för att visa film i första hand utan bilder etc.

Jag har provat via inställniningar (Trådlöst/nätverk -> USB-funktioner -> USB-Masslagring) men inte fått det till att visa upp mina filer.

JAg kan putta in ett USB-stick och få tv'n att visa mina filer. Men inte med telefonen...

Vad kan jag göra?

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det där borde fungera. Prova annars att klicka i usb-debugging under inställningar > program > utveckling

Då får du upp en notification när du anslutit en usb-host och drar du ner notification bar och trycker på knappen så ska den ansluta. Men det borde bli samma sak som du redan gjort.

Har du en nätverksansluten tv så kan du annars köra allshare/dlna för att visa bilder trådlöst.

3. sva

sva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för hjälpen....

Men det fungerade ändå inte på den tänkta TV'n. Måste vara något med att den inte accepterar filsystemet som tillhör android. Men det fungerade på den lilla vi har. (vilket för övrigt verkar ha nätt och jämt samma menysystem så jag är ändå fundersam) Men men jag får leva med detta exemplariska formen av I-landsproblem :)

- Tack!

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Du kan också köpa en mhl-adapter som gör att du kan visa mobilens skärm på TVn. Kostar en hundring på ebay.

Sent from my SGSII using Tapatalk

5. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Om du har en TV med inbyggd mediaserverfunktionalitet (DLNA) så kan du ladda ner en mediaserverapp till telefonen. Risken är dock stor att TVn då förväntar sig en vis folderstruktur och klagar över att den inte hittar några filmer/bilder i telefonens filsystem. Så funkar det på PS3, men där kan man trycka fram alla filer oavsett folderstruktur.

EDIT - såg att Ziq också nämnde detta med DLNA.