Koppla upp mot öppna nätverk?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Henx, 5 sept 2011.

1. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu försökt koppla upp mig mot ca 20 olika öppna wifi-hotspots och bara lyckats komma ut på nätet en enda gång. Näten hittas men wifi-symbolen blir aldrig grön.
    Kan en ny rom eller den nya uppdateringen funka kanske?

Åker till Spanien på lördag och vill gärna att det ska fungera tills dess.

2. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tanka WiFiAnalyzer och kolla bl a vad du har för mottagning på näten, samt vilka kanaler näten kör mot. 12 och 13 fungerar inte.

3. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mottagningen verkar inte vara något fel på men den vägrar bli "grön". Hur vanligt är det att näten kör mot kanal 11 eller 12?

I hemmanätverket och grannens öppna nätverk är det inga problem. Alla andra nät jag provat ligger i utlandet men det kan ju inte ha någon betydelse.

4. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om den kör på 12 eller 13 så kan du inte ens se nätverket så det är inte det som är problemet.
    Vad är det för wifi hotspots du har testat?
    Många har ju så att man behöver logga in på nån sida först innan man kan börja surfa och då blir ju inte ikonen grön förrän du gjort det.
    Har du kunnat komma ut på internet med nån annan enhet på samma nätverk som det inte fungerar på din nexus s?
    Wifi-ikonen blir ju bara grön om du har internetaccess och telefonen kan synca mot googles tjänster.

Last edited: 6 sept 2011
  5. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hotspots jag testat är först och främst hotellet där jag bott, när inte det har funkat så har jag gått till hotellen jag kan hitta i närområdet och alla öppna hotspots telefonen hittar däremellan.
    Tyvärr är min nexus s den enda enheten jag har med mig då så jag kan inte testa med något annat.

6. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vad hände om du öppnade webläsaren och gick ut på internet? De flesta hotell jag varit på har ju en inloggningssida man kommer till då som man måste fylla i innan man kan komma ut på nätet och innan man gjort det kommer inte nätverksikonen bli grön eftersom den inte kan komma åt internet även om man är ansluten till det trådlösa närverket.

7. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Händer ingenting när jag försökter gå ut på nätet.
    Jag får väl ta ett ordentligt snack med hotellpersonalen och hoppas på det bästa.

8. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Som Snö är inne på lite ovan, bara för att nätet inte är skyddat betyder inte att det är fritt fram för internettrafik. När symbolen blir grön har du kontakt med googles server, i.e. du har internetförbindelse.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

9. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Vad jag vet så kommer en inloggningsida upp automatikst, Delvis att man inte behöver öppna webbläsaren

10. Christina

Christina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bodde på några olika hotell i Tyskland och Danmark i somras och hade samma problem på en del ställen. På andra fungerade utmärkt. Hade dock även med mig en bärbar dator och kunde konstatera att det var när man var tvungen att logga in på en hotellsida först som det kunde krångla i mobilen. Ibland fungerade det att gå via telefonens webbläsare men inte alltid. Så det verkar skifta. Du kanske kan fråga när du bokar hotellrummet om det fungerar med mobil.

11. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har problem i spanien med nätverken om jag använder Dolphin Browser,
    använder jag orginal webläsaren så fungerar det nästan alltid.
    Förstår inte varför...