Koppla upp telefonen mot datorn via WiFi?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Bokmalen, 9 sept 2011.

1. Bokmalen

Bokmalen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill koppla upp min telefon till datorn mha WiFi för att kunna använda datorns internet i telefonen. Jag har gjort ett Ad-hoc-nätverk i datorn och allt är bra så långt. Problemet är att jag lyckas inte få telefonen att hitta datorn, eller om det är tvärt om.
    Om jag går in på telefonen "WiFi-inställningar - WiFi-nätverk" så står namnet på nätverket där och "Ej inom räckhåll" trots att telefonen ligger bredvid datorn. Jag gissar att jag missat någon inställning antingen på datorn eller i telefonen. Sitter med Windows 7 i datorn, en X8 i näven och ett mobilt bredband.

Jag gissar och hoppas att det finns någon där ute som kan bistå med tips för här har det slagit tvärnit!

2. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

3. Bokmalen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, på det viset! Det förklarar en hel del.

Men hur kopplar man upp sig med "bara" WiFi? Det bör väl gå eftersom det mobila bredbandet stöder WiFi....eller?

4. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vet inte riktigt hur du menar med att det mobila bredbandet stödjer Wifi men du kan bara koppla en original Android mot en router eller en enhet som stödjer WiFi-hotspot (t.ex telefoner med Android 2.3)

5. Bokmalen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I fönstret till mitt bredband (där jag ansluter/kopplar från, ja, jag är urusel på att förklara....) kan jag välja att visa WiFi anslutningar och lagrade WiFi-profiler. Alltså bör jag kunna koppla upp enheter via WiFi så som jag tolkar det.

Vad WiFi-hotspot är vet jag inte. Jag är inte speciellt "hemma" i den här världen! Gissar att jag tyvärr bara har Andriod 2.1 på min så antar att hela projektet skiter sig... :-(