kopplar bort mitt simkort efter en tid?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Rongden, 25 jul 2010.

1. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Ja som rubriken lyder verkar det som att jag har ett problem som jag inte alls kan lösa, det lutar åt att jag måste skicka in den på lagning :/ har endast haft mobilen i lte mer än 1 vecka nu..
    Mitt problem är att mobilen kopplar bort mitt sim kort så att det blir samma ikon som när kortet inte är i. Det enda sättet jag kan få kortet att fungera är att starta om mobilen och då fungerar den igen runt 1-3 timmar, ibland även lite mindre. :(
    Jag trodde först att det var för något program eller sdkortet så jag har under veckan provat 2 fabriksåterställningar och efter den första hade jag inga problem under ca 2-3 dagar men sen helt plöstligt var problemet där.
    Nu provade jag med nästa omställning, allt jag gjort nu var att fabriksåterställa mobilen och bara stoppa in simkortet, sedan låta mobilen ligga. Nu har det gått ca 45 min och den har redan tappat simkortet..
    Det är så irriterande då jag inte har en aning om vad som kan vara fel och som ni säkert vet kan jag ju inte ringa eller motta samtal då den tappar simkortet så här.
    Så om ni har något tips skulle det vara uppskattat, vill inte behöva skicka in den redan då den annars fungerar (vissa problem med wifin också).

Tackar!

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Testa ett annat simkort först. Lättare att byta ut det än skicka in telefon på lagning.

3. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag hade tänkt det, med det lustiga är att kortet fungerar perfekt i min gamla SE mobil just nu.. har och hade inte sådana problem med den gamla SEn. Vilket jag också tycker är konstigt..

4. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tog nu och provade med syrrans sim kort, samma sak där, den tappade täckningen efter ca 1 timme..
    Jag kan bara inte förstå vad det beror på..