Kopplar inte upp efter flygplansläge

Diskussion i 'Desire HD' startad av Moonshine Fox, 11 jun 2011.

1. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej folket! Nu har jag letat bland lite olika trådar men inte hittat någon lösning. Jag har ett problem med att min telefon inte kopplas upp igen efter att jag har haft den i flygplansläget. Den kopplar helt sonika inte upp på GSM eller 3G nätet igen. Jag är faktiskt osäker på om Wi-fifi funkar som det ska efter flygplansläget, kan inte testa nu heller.

Jag har försökt med factory reset, flasha en ny ROM och starta om telefonen. Det enda som hjälper är en komplett omstart av telefonen. Då fungerar allt som det ska tills jag ställer den i flygplansläget igen. När jag sen stänger av flygplansläget så får jag inte slå in PIN kod och den kopplar inte upp.

Att slå på flygplansläget och sen av igen har ingen effekt. Vad göra? :/

Last edited: 11 jun 2011
  2. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

du råkar inte ha cm 7 och kryssat i disable lockscreen i tablet tweaks?

3. Moonshine Fox

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

CM7 har jag, men inga tablet tweaks. Att jag inte får slå in PIN kod är ett sekundärt problem. Det faktum att den inte kopplar upp är mitt största problem.

4. Moonshine Fox

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det verkar funka ibland. Helt knäppt. Jag har iallafall hittat en workaround. Om man slår på skärmlåset, stänger av skärmen och sen slår på igen så hoppar PIN låset igång och telefonen kopplar upp igen.