Problem: Kopplar ner från nätet hela tiden

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Fredrik33, 13 maj 2013.

1. Fredrik33

Fredrik33 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

jag har en SIII och brukar kolla youtube på pendeln mellan Kungsängen och T-centralen. Jag hade tidigare 3 som abonnemang och det flöt på rätt bra. Låste sen upp mobilen och har skaffat Halebop. Nu fungerar det sämre med uppkopplingen, särskilt så tappar den nätet vid centralen och sen kanske 5-10 gånger på resten av sträckan. Tunnlarna fattar jag att den kopplar ner i, men inte resten.

Är det någon här som upplever samma sak? Jag vill ta reda på om det är telefonen som är paj eller om det är Halebop jag ska byta ut. Facebook fungerar inte heller utan bara med wifi trots att jag har mottagning.

2. Feisson

Feisson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    895
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold6
    Det är nåt fel på telefonen. Jag hade också samma fel. Jag lämnade in den på service och det ända dom gjorde var uppdatera mjukvaran vilken jag redan hade den senaste. Men problemet försvann iallafall.

Sök på tidigare tråd mobil data.

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tre mobiler kör med operatörsspecifik programvara för radion i din mobil. Jag skulle rekommendera att du unbrandar den så du får nordisk programvara i din telefon. Finns guider här på forumet som förklarar hur man gör. Efter unbrandingen så kommer 3g/gsm funka bättre. Det är iaf min erfarenhet.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

4. Fredrik33

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löser något av det ni skrivit problemet med Facebookappen som klagar på att den inte har nätverksåtkomst?

Har inte kvar abonnemanget med tre så jag kan inte lämna den på service. Sökte på Mobil Data och hittade lite om APN som ändrat nu. Ska se om det gör någon skillnad. Facebook fungerar ej dock.

Radion använder jag inte och jag vill helst inte mickla för mycket med root och annat.

5. Fredrik33

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Facebookgrejen löste sig nu. Hittade på google någon som tipsade om att ta bort proxyinställningen i APN. Suddade den och nu fungerar det. Ska testa på tåget imorgon om den kopplar ner igen. Idag stod tåget still på centralen och jag fick igång nätet först halvvägs till karlberg. Fungerade inte att ringa eller surfa.