Problem: Kopplar ner samtal

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Velgro77, 29 november 2012.

1. Velgro77

Velgro77 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har haft rejäla bekymmer med min sgs3 lte med just 4g, att den inte kopplar upp sig och tappar nättäckning. Finns mer i annan tråd om detta. Det verkar som om det problemet har blivit mindre men folk har dock svårt att nå mig när telefon ligger på 4g nätet.

Får flera sms per dag om missade samtal och jag vet att både 3G nätet och gsm nätet har bra täckning här.

Även när man sitter i samtal har jag problem, i princip vartannat samtal bryts och det kan komma ett par sekunder in i samtalet eller efter flera minuters samtal. Är det någon mer än jag som upplevt dessa bekymmer? Frågan man ställer sig nu är om det än en gång är hos Telia felet ligger (vilket dom konstaterat själva vad gäller 4g uppkopplingen) eller om det är något tokigt med telefonen.

2. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nä du e inte ensam. Jag har samma problem som du plus att folk ibland slutar höra mig efter nån minuts samtal.Jag har tele2 o dessa problem med 4g skulle varit fixat igår men icke.Börjar bli helt hundra på att det är telefonerna som e kassa, eftersom de e liknande problem hos alla operatörer. Varför erbjuder dom annars folk som har problem med sina s2 4g att komma in o få dom utbytta mot en s3:a?. Samsung alltså, vad ska man säga!

3. bloop87

bloop87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

uppdatera

Hej! Har själv börjat märka av 4g problemet som alla andra verkar ha...
    Till mig sa de att man ordnar det genom att ta ut batteriet och sätta i det igen några gånger, uppdatera programvaran i telefonen eller att skicka in telefonen 3 gånger och sedan kan man reklamera varan... så där har ni svaret på alla era frågor.

Dock så finns det ju ingen ny programvara till telefonen.. Hon sa att den släpptes för 1 vecka sedan..?! men kies säger att jag har senaste versionen.. Visste inte att ja fått den automatiskt!? :O

Jävla skojare på tele2 support säger ja bara.....

4. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja håller med dig. Man har ringt dom så många gånger , 9 och en halv av tio är en inkompetent jävel som inte fattar ett skit. Fick en uppdatering när telefonen kom ut, men det e ett tag sen nu o jag får inte heller fram nån ny på kies.