Kopplar upp sig ändå?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av polxlt, 14 mar 2011.

1. polxlt

polxlt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har tidigare ställt in så att telefonen inte kopplar upp sig till internet genom att skriva in felaktiga uppgifter under APN inställningarna. Tex istället för online.telia.se har jag istället skrivit in online.telia.see. Detta har då funkat bra. Men nu för någon dag sedan verkar det inte spela någon roll om man skriver in felaktiga uppgifter, den kopplas upp sig mot nätet ändå. Jag har tom ändrat portnr och proxy till felaktiga uppgifter, den kopplar ändå upp sig. Det jag har gjort för någon dag sedan var att jag uppgraderade "Handcent SMS", det var efter detta som det började spöka. Det ända som hjälper är att deleta bort APN helt och håller för att den inte ska koppla upp sig. Jag kör alltså bara internet via WIFI och vill fortsättningsvis att det ska vara så.
    Jag har tagit bort APN och startat om luren, för att sedan lägga in APN igen med de rekomenderade uppgifterna från Telia, men matat in online.telia.see (medvetet felaktigt) , den kopplar upp sig ändå. Någon som var varför detta fenomen uppstår?. Hur kan luren koppla upp sig även fast man matat in felaktiga uppgifter?. Jag har även tryckt på "spara" efteråt.

2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Om du tar bort apn-profilen för just datatrafik, kommer du även åt att surfa via mobilen och dess nät iaf? Om svaret är nej, så ta bara bort apn-profilen som har med datatrafiken då.

Ingen idè att ha den profilen där, eftersom du absolut inte vill använda datatrafiken från Telia, utan enbart använda wifi.

Annars kan du använda Tasker eller apndroid för att ställa in så att 3g-nätet inte kopplar upp sig.

3. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

apndroid gör just det som trådskaparen gjort, d.v.s. ändrar APN så det kommer inte att funka.

Har du verkligen senaste fw installerat på luren? I 2.2 infördes nämligen ett menyalternativ för att stänga av datatrafiken. Håll ned av/på-knappen och välj att inaktivera mobil data bara.