Problem: Korrupt Sd-kort?

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Fructis, 16 apr 2015.

1. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hallå i stugan!

Jag har stött på ett problem med det minneskort jag har använt i en av mina telefoner, denna gång satt den i M8.

Jag började märka av att telefonen betedde sig "konstigt" genom att vara slö. Men det som verkligen fick mig att fundera på om det var kortets fel var när jag märkte att den inte sparade bilder man tog korrekt, tog man ett par kort snabbt och sen gick ur kameraappen för att senare kolla till dem i galleriet så möttes man av en halv preview samt en svart bild med en sorts pil om man tryckte på bilden.

Nåja tänkte väl jag och försökte formatera kortet.
    När det väl var gjort så såg jag till min stora förvåning att det fortfarande fanns en mapp på 4GB, vilket var bilder. Nu började det klia riktigt i skallen, så jag gick in i filhanteraren och tog bort korten, men efter en omstart var de tillbaka. Det spelade ingen roll hur jag försökte så ville fanskapet inte tömmas.

Tanken slog mig att det kanske var fel på telefonen, plockade fram adaptern till kortet och pluggade in det i datorn.
    Väl där upprepade jag samma procedur med borttagning av bilder, med samma resultat.
    Formatering gick heller ej för sig, oavsett om jag valde snabb formatering eller inte så avrundades försöket med ett meddelande i stil med "Formateringen kunde ej slutföras"
    Körde en "chkdsk" men inge fel funnet där.

Nu är då den stora frågan....VAD FAN ÄR DETTA?!
    Finns det något hopp för kortet eller ska jag köpa nytt?
    Använder inte extern lagring så mycket då både iPhone och mina både S6&Edge saknar möjligheten. Det är isåfall då jag använder M9an, vilket kan vara skönt då jag använder den då och då också.

Nåja, tråden ska inte handla om fördelarna med molnlagring utan om det finns någon vänlig människa som har stött på samma problem innan eller något liknande och har löst det.

Tacksam för svar!