korrupta thumbnails för bilder?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lagge92, 10 jul 2010.

1. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

//PROBLEM LÖST// Några bilder på mitt 16 gb sandisk minneskort har en thumbnail som består av ett grått brus av pixlar. Jag har testat att ta ut minneskortet osv men thumbnailsen är fortfarande sönder i HTCs standard bildgalleri. Någon som vet hur man fixar? Själva bilderna funkar prima när man väl öppnat dom dock.//PROBLEM LÖST//

En annan halft relaterad fråga, jag har också lyckats få mobilen att visa massa konstiga bildmappar i galleriet med tex systemikoner och massa annat. Några mappar heter saker med "drawable" i namnet. Hur döljer man dessa?

Tacksam för svar!

Last edited: 11 jul 2010
  2. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag råkade också ut för detta förut, utan att lösa det. Jag testade att rensa cachen för programmet "Photos" eller om det heter "Album" eller vad det heter, utan framgång. Det jag gjorde var helt enkelt att ta bort mina bilder då inte hade något av värde. Det "löste" ju min problem, men det är ju ingen direkt lösning.
    Du kan ju testa att kopiera ut dina foton, ta bort dem från telefonen, montera minneskortet i telefonen. För att sedan kopiera in fotona igen. Det testade inte jag. Pröva det.

3. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag har fått korrekta Thumbnails nu!

För alla som får samma problem:

använd en filemanager som t.ex. astro och gå till /sdcard/DCIM/.thumbnails och markera allt och deleta allt i den mappen, nästa gång man öppnar albumet tar det ett tag för den att skapa nya thumbnails och det är viktigt att man låter den göra klart alla innan man går ur annars kan problemen uppstå igen :P

Nu om någon visste hur man döljer alla "drawable-mdpi" album och annat, hade jag uppskattat!