Fråga: Kort vid filmning

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av glimbrink, 6 jun 2015.

1. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Bara jag som saknar knappen att kunna ta kort samtidigt som man filmar eller har jag missat något?

2. gr0ove

gr0ove Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om man kör högre upplösning än FullHD eller 60 fps så kan man inte fota samtidigt. Kolla vad du har har inställning.

När man väljer videoupplösning står det vad som inte stöds vid varje alternativ.

bernard gillar detta.
  3. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Okej, varför vill man inte spela in på högsta kvalitet? Jag menar 60fps är ingen höjdare kvalité

4. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Fast kvalitéten hänger väl inte bara på antal frames per sekund. :)
    Mina 2 cent.

5. brandten

brandten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag älskade funktionen att kunna fota samtidigt som man filmade men jag älskar ju också max kvalitet på allt. Frågan är om det finns någon video/bild jämförelse (har googlat men inte hittat) där man kan se om man verkligen behöver QHD eller UHD på filmen? Annars får jag filma samma filmsekvens flera gånger med olika kvalitet och avgöra själv men spontant känns det ju som att FHD borde räcka.

Vad är skillnaden på FHD och FHD 60FPS?

6. gr0ove

gr0ove Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

FHD (FullHD) bör räcka till det mesta. UHD (4K) tar en himla massa plats och kräver väldigt mycket kraft för att spelas upp och jag har svårt att tro att mobilen kan få till så pass hög kvalitet att det är lönt. Bara för att det är 4K upplösning betyder inte det att formatets utnyttjas fullt ut. Men jag har inte jämfört själv och nån annan här vet säkert mer.

Vanligtvis filmar man i 24 eller 25fps dvs frames per second. 60fps passar ju bra om man filmar sport eller vill kunna spela upp i slowmotion