[Kortfattad spelidé] Tiny Wings-klon på vatten.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av RURAL, 22 aug 2011.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Låg och spelade Dillo Hills nyss och tänkte, hur kan man göra något nytt i den här genren av spel. Jo, man låter det utspelas på öppet hav! Det betyder ju att kullarna, vågorna alltså, ändras hela tiden och man måste tänka ett steg längre samt att man får en ny spelupplevelse.
    En farhåga är dock miljövariation; hav är ju alltid hav och vatten är ju alltid vatten. En stor del av charmen med t.ex. Tiny Wings, är ju att kullarna man glider på alltid har olika, mysiga färger. Man får förlita sig på bakgrunderna helt enkelt, och kanske låta havet skifta i blått, grönt, svart, orange beroende på om scenariot utspelar sig på grunt vatten, djupt vatten, smutsigt vatten, dagtid eller nattetid.

    Ibland, på vissa banor, kanske man tar sig upp på land och börjar glida i kullar, och ibland kanske man når ett ishav då vågorna fryser.

    Jag ser helt att spelet saknar avbrott; en oändlig bana som skiftar i miljö vore finast, och många spännande achievements och power ups att samla på skulle bidra till en mer varierad och utmanade spelupplevelse.

    Jag har också tänkt ut en huvudkaraktär. Han borde vara manet. De är hala och allmänt sköna. Hans mål med att börja glida på vågorna har jag inte klart för mig än, men troligen så vill han upp till molnen då de på sätt och vis påminner om honom själv.

    Bara en tanke.
     
    Last edited: 22 aug 2011