Problem: Kraftig värmebildning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av chrippe7, 23 september 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Då jag fick ett jäkligt bra pris på en HOX i kombination med att jag är lite småless på min 4X HD så köpte jag en HTC One X som köptes i April månad. Jag hade själv HOX direkt när den släpptes, men efter att ha fått DOA den 6-7 ggr så blev jag så jäkla missnöjd med HOXen att jag böt till en S3a men nu vill jag ge HOX chansen igen :)

En sak som jag störde mig på när jag hade HOX va den kraftiga värmebildningen som blev när man använde telefonen, blir telefonen varm = batteriet tar stryk och tar slut snabbare. Nu 5 månader efter så tycker man ju att detta borde ha varit fixat, men är det det? På den jag har så har jag fortfarande kraftig värmebildning och av WiFi Hotspot + lite Agent Dash så kommer den upp i +47 grader, är det så för er också? Är det något som man måste skicka in den för att få fixat? Har ändå funderat på att skicka in den då den har gula prickar vid nedre hörnen..

Tack för hjälpen på förhand :)

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Vid normal användning blir den inte varm. Men jag gjorde misstaget att installera en annan alarmklocka eftersom i Android stock rom kan man inte välja en musikfil som i sense baserade romar. Laddaren satt också i under natten.
    I det gjorde jag också fel med att inte ha watchdog installerat därför gick det som det gick. När jag vaknade av ett annat ljud än telefonen var enheten kokhet. Bokstavligen kring 100 grader Celsius, och det luktade strykjärn.

Med panik slet jag ur laddaren, stängde av telefonen och lät den kylas ned i en halvtimme. Tänkte att allting gick åt helvete, men den startar och fungerar som vanligt, än idag.
    Men som sagt, vid normalt användande blir den inte alls varm. Händer någonting så som att telefonen hänger sig tex vid ett alarm om man är så dum som jag ;)så självklart blir den ganska mycket varmare än normalt.

Last edited: 24 september 2012
  3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Whoa, vilken skräckhistoria! :eek:

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tycker att telefonen blir varm, men inte mer än vad som är rimligt. Den jag har kommer från början av april! Visserligen blir den varmare än någon av de telefoner jag anmars har haft, men inget som känns farligt elöer för varmt på något sätt. Jag har intr kollat temperaturen, men jag skulle tro att den hamnar på typ 40-45 grader, någåt sådant vid spel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nej men det jag känner är det största problemet är att batteriet sugs ut utav helvetes fart när man använder den. Åkte tåg till sjukgymnastiken så jag satt och använde den i 30-40 minuter och då blir den självklart varm och under den tiden tappade jag 40-50% vilket känns dåligt i min värld. Pratade dock med HTC idag och de tyckte det lät väldigt skumt så de tyckte att jag bör lägga till det i felbeskrivningen när jag skickar in den på service.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. pioneer

pioneer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

själv provade jag gps och efter 5 km så var den kokhet.men hur den är efter uppdateringen vet jag inte har inte testat igen

7. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Tog telefonen ur laddaren med 100% för 3 timmar och 20 minuter sen, men nu är den nere på 10%. Använde den på resan till och från sjukgymnastiken, cirka 2 timmar skärmtid, men tycker den borde hålla längre än så.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

8. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det låter konstigt. Vad gjorde du med telefonen? O.o

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag upplever att mobilen inte alls blir lika varm efter senaste uppdateringen. Innan dess var det helt klart löjligt.

Batteritiden förbättrades också, men den lämnar fortfarande en del att önska. Tycker ändå att den motsvarar min Desire, dvs att jag laddar den under natten och den håller bra under hela dagen med ca 1-1,5 h skärmtid, lite spel, spotify och surf, och är ändå inte helt slut när jag sätter den i laddaren under natten. Helt ok enligt mig.

10. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Med original låg jag på ungefär 2h skärmtid. Med insertcoin får jag nästan det dubbla.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

11. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Inget speciellt, kollade in lite på Tapatalk, kollade blocket lite och spelade lite Agent Dash och Where's my water..

12. pioneer

pioneer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

nu efter den senaste uppdateringen testade jag gps igen 4 mil och lite ljummen blev den.stor skillnad mot innan då den blev kokhet efter 5 km

13. kokiku10

kokiku10 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Iphone 5 och galaxy s3 blir varmare än one x tycker jag

14. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    692
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    öh knappast? alla tester jag sett är sgs3 sval som attan, och kan själv säga att telefonen inte ens när man laddar den knappt blir ljummen medans hox blev både varm vid laddning och vid intensiv användning så du kan ju gärna styrka ditt påstående.