Jag kör senaste versionen av Cyanogen 6.0.2 (hade samma problem med 6.0.1) och har problem med app2sd.
Med 6.0.1 hade jag problem med att om jag försökte flytta apparna manuellt till SD kortet fick jag ett felmeddelande första gången att det inte gick, försökte jag igen så fungerade det.
Däremot när jag startade om så tappade appen en hel del inställningar, t.ex. så försvann widgets för dom appar som hade det (T.ex. Google Buzz) medan appen i sig fanns kvar.
HTC_IME tgb:t tappade sina inställningar och var inte längre default.
Inställningen i CyanogenMod Settings /Application settings stod på Automatic.
Jag blåste hela luren, raderade SD kortet (som är opartionerat ! Ingen Cache eller annat på det) och drog in 6.0.2 och lade in external under CyanogenMod Settings /Application settings. Inga som helst problem. Däremot när jag startar om så försvinner återigen inställningar och widgets för programmen.
Någon som har någon idé ?
App2SD i 2.2:an ska väl inte kräva ett partionerat kort ?
Google is your friend:
http://www.villainrom.co.uk/forum/showthread.php?2222-App2SD-and-Widgets&p=23969&viewfull=1#post23969
Kan det verkligen vara så illa ? Måste man med officiella app2sd hålla koll på vilka som är widget baserade och inte ? Känns ju som en väldans omväg isfl.
Last edited: 28 sept 2010