Problem: Kraftiga problem med mjukvaran Experia V

Diskussion i 'Xperia V' startad av Broms, 31 okt 2013.

1. Broms

Broms Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen är två veckor gammal men har sedan en vecka tillbaka enbart blivit sjukare och sjukare.Några av problem som uppståt

Kan inte ta emot SMS

Ska jag ringa ut så blir hela skärmen svart förutom de virtuella knapparna och det tar
    uppskattningsvis 1min innan samtalat kopplas upp och displayen vaknat till liv igen.

Telefonens lilla klocka uppdateras inte under tiden skärmen är låst och behöver ett par minuter att komma ifatt efter att jag tänt upp displayen.

Alarmapparna aktiveras inte när telefonen är i viloläge

Jag kan inte se om "extended stand-by" är aktivt eller ej då ikonen inte kommer upp
    inte heller är den lilla gröna bocken synlig.

Kan inte grundiställa telefone då ikonen helt enkelt inte reagerar när jag trycker på den.

Telefonen ansluter inte till mitt Wlan hemma, fungerar dock utmärkt på jobbet.

Kan inte koppla upp den mot min PC då installeringen misslyckas.

2. Broms

Broms Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som att problemet berodde på att telefonen inte klarar av 32gb excternt minneskort

3. steaxe

steaxe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter märkligt att detta skulle bero på 32GB minneskort, jag använder ett. Det är möjligtvis inte något fel på SD-kortet?
    Jag fick däremot ställa in Masslagringsläge (MSC) för att minnet skulle fungera som jag vill även om jag kopplar den till en PC.
    Inställningar/Xperia/USB-anslutningsläge/Masslagringsläge (MSC)

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter inte som det skulle vara något direkt fel med lagringsminnet eller sd-kortet. Normalt sett iallafall. Men det är ganska vanligt att vissa "märken" av minneskort kan funka mindre bra, och sedan kan det vara bra att försöka ha så hög klass på minneskortet som möjligt för att få luren att bli snabbare vid läsning. Men dina problem låter som mjukvaruproblem, och om du skulle lyckas återställa luren antingen via PcCompanion eller SUS så kan dina problem förhoppningsvis lösa sig. Att det misslyckas kan beror på många saker:

Mjukvaruproblem, är troligen det som är mest troligt. Vad har du för operativ på datorn som du använder när du försöker återställa luren. windows 8 och 8.1 är tyvärr inte helt perfekta via sonys mjukvaror och kan krångla har jag märkt. Kan vara så att USB-porten och drivrutiner som behövs för ominstallationen inte är rätt installerade. Har du windows 7, så kan det förstås bero på samma sak. Testa att använda annan USB-port i sådana fall.

Om detta inte funkar, så kan det faktiskt vara fel på hårdvaran.