Fråga: Kraftigare batteri (utan special baksida)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av bobalm, 4 jul 2013.

1. bobalm

bobalm Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Finns det något batteri till S3 som är kraftigare, men som man inte behöver använda en "tjockis baksida" ?

Sorry om jag missat denna fråga, jag har googlat ett tag nu men blir inte smartare. ;)

2. bobalm

bobalm Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

3. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Är det inte tjockare än original så är det förmodligen på lika eller mindre(mest troligt) mAh oavsett vad de skriver. Annars hade samsung haft det i från början o kunnat skryta med bättre batteritid mot konkurrenterna.

4. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    692
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    köp samsungs officiella 3000mah, den blir bara snäppet tjockare men det är det värt, känns om nåt bara skönare att hålla nu tycker jag. Och som sagt batterier som är lika stor som orginalet men som påstås ha över 2500mah är bara bluff,, om nåt är dom sämre än orginal batteriet.

Och det dära guldbatteriet är rena skitet och bluff och inget annat, köpte samma till min gamla desire innan och det hade typ 900mah vad jag kunde ungefär mäta ut, orginalet hade 1300 eller nåt.. så håll dig borta från dessa skit.

5. TecSupplier

TecSupplier Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

What that have been written by previously is correct.

You can get an original battery from an authorized dealer. There is no original battery from any seller online, dont waste your time looking.

There is old/second hand original batteries on wholesale markets, but they are expensive. Some may have signs of use some may not.
    The high-end Samsung batteries are sold about three times more than a copy replacement battery. Why you never will find this original batteries online.

Most of the used batteries perform as a new good battery, but some not. It may be a difficult choice between the copy replacement battery or the used original battery.
    The used battery have good IC and schematics. While the replacement copy one is built to be as cheap as possible with only the most necessary IC and schematics to work.

If you want a cheap alternative you can buy the replacement battery. You will not know what quality it is until it arrive.
    Online sellers/shops is not honest or dont have the knowledge. Battery knowledge takes many years to learn.
    There is actuality replacement batteries on market that perform as same as the original one.

There you have a little insight in the battery business.

6. Oliver93

Oliver93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

7. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Man ska nog tänka efter både en och två gånger innan man sätter in vilket no-name som helst i sin telefon. Zerolemon verkar vara ett bra märke efter vad jag har läst mig till, men allt annat som finns därute...

Nu är ju inte orsak fastställd ännu, men om det finns en chans att det är ett oem som har smällt så undrar man ju hur mycket större risker man tar genom att skaffa 3e-parts batteri...

Som någon kommentar till den länkade artikeln sa "och där tog jag upp telefonen ur fickan och la den på bordet..."

Har själv ett back-up batteri från dx till min S3, och i min gamla Desire som jag trodde dött efter en halvtimma i poolen (var bara batteriet) sitter ytterligare ett no-name batteri - även det från dx. Så lite nervös blir man ju... har ju inte lagt över 600€ på en telefon för att göra kompromisser som kan sluta med att man slängt pengarna i sjön. Så kul tycker iaf inte jag att det är att behöva köpa ny telefon för ofta.

Och då har vi inte ens kommit in på risk för liv och lem - fatta vara snubbe och råka ut för samma grej som tjejjen i artikeln. Aldrig har väl valet ptv/pth varit så viktigt som nu, när var och varannan går omkring med telefonen i framfickan på brallorna.

Last edited: 10 jul 2013
  8. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Så naiv så det nästan är gulligt.
    S4 har väl ett kraftigare batteri utan att det är större för det.
    Men det skulle ju se illa ut om det forna flaggskeppet har bättre batteritid än det nya på samma tjocklek/vikt.

Last edited: 10 jul 2013