Problem: Krångel och låser sig

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av BeNzIn, 16 jul 2012.

1. BeNzIn

BeNzIn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hey
    Ända sedan jag uppdatera min mobil så har den krångla och låst sig. Den visar inte när jag får sms den byter bakgrunder ibland försvinner dom helt och mobilen hakar upp sig med appar som fastnar som bilder i bakgrunder om jag byter sidor. Det börjar göra mig lite irriterad har redan försökt reparera systemet en gång men samma sak kom tillbaka efter ett tag skulle uppskatta all hjälp jag kan få om någon har haft samma problem och har någon lösning på mitt problem.

2. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Låter skumt att dina problem bara kom helt plötsligt. Jag skulle gissa på att du har nån app som spökar. Installerat någon app "manuellt"? Dvs. ej genom Google Market? Har du någon app som man kan ladda hem bakgrunder, ringsignaler osv. som t.ex. Zedge? Zedge har en inställning som uppdaterar dina bakgrunder och även byter ut dem med jämna mellanrum. Finns säkert fler appar än Zedge som har den funktionen. Så, ditt problem kan bero på något av dessa eller kanske en kombination av dem allihop? Testa avinstallera de appar du misstänker. Får du ingen lösning på det så testa göra en total återställning där du även tömmer internminnet helt, lämna inte kvar något. När det är gjort så testa mobilen ett tag utan att installera några appar för o se om problemet kvarstår. Gör det inte de så installerar du en app i taget tills problemet uppenbarar sig igen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2