Krånglar med Kontakter!

Diskussion i 'Hero' startad av Henka, 6 dec 2009.

1. Henka

Henka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Heej, jag hoppas nån kan hjälpa mig.
    Jag har igår köpt min HTC hero och är ruskigt nöjd. Vart ett litet impuls köp. Min tidigare mobil var en äldre sonyericsson så jag är helt ny på de här.

Men min problem är följande;
    När jag försöker lägga till en av mina kontakter till favoriter så hittar inte mobilen någon kontakt överhuvudtaget. Tror att mitt problem är att den vill visa mina google kontakter (något som jag inte har några av) och jag hittar inte hur jag ändrar att den ska gå på mina kontakter istället.

Kan någon hjälpa mig? :)

2. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har samma problem med mina kontakter, jag får inte alls till det, för det första heter dom helt mysko, men efternamnen först, och /1 osv. Jag hittar inte på hur jag döper om dom? Och när jag vill länka dom till deras facebook-konton så funkar det inte om dom inte heter exakt samma på telefonen som på facebook? Jag fick fram nån gång där jag kunde välja vilken kontakt på facebook jag ville synka med en viss kontakt i telefonen men nu hittar jag inte på det, känner mig som årets noob :P

Finns det förresten någon bra app att exportera alla kontaker till gmail eller så, och editera dom där för att sen importera tillbaka dom i telefonen?

Hjälp!

/Mvh Martin

3. Bryfer

Bryfer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Henka, jag misstänker att du har dina kontakter på ditt simkort? försök att göra om dem till Google kontakter istället :-)

e2zippo, om du loggar in på ditt google konto o går in på kontakter där, fyller i deras nummer etc.. och loggar in med samma google konto på mobilen så ska det gå automatiskt över till telefonen och till google, funkar utmärkt för mig (htc hero)
    om du inte hittar deras facebook direkt så beror de på att du bara har skrivit förnamn/efternamn på dem i din telefon, o då får du gå in på kontakten på telefonen, bläddra till fliken (gubbe med en rund symbol brevid, facebook?) sedan ger den förslag på vilken facebook kontakt den ska synka med.. se till att du är inloggad på facebook på mobilen så ska de funka utmärkt. :)

4. Henka

Henka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Taaaaaaaack! :) haha fan vad man känner att man inte tänker på allting :)