krasch efter halv uppdatering

Diskussion i 'Hero' startad av aternald, 2 jul 2010.

1. aternald

aternald Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är inte så kunnig men skulle jätte gärna vilja ha lite hjälp.
    idag fick jag förfrågning om jag ville uppdatera min hero och jag klickade ja... sedan började den ladda, men 75% igenom så stannade och stod helt still väldigt länge så tillslut fick jag ta ur batteriet och starta om... nu startar inte telefonen =
    :( splash screenen kommer upp så det står "HERO" på skärmen, men sen händer det inget mer ... vad ska jag göra?

mycket tacksam för svar! har lite panik då jobbet försöker få tag på mig :)

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

testat att starta med power + home intryckt?

3. FITTCEPE

FITTCEPE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade nåt liknande, vet dock inte om den uppdaterade 100% eller inte. Dock när jag startar den med home + power så får jag varnings triangel. Förmodligen något felmeddelande. Någon idé på¨vad man kan göra?

4. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Enda jag kan komma på är att flasha in 1.5 igen och göra om all FOTA.

Det kommer dock wipea telefonen.

För alla er som gjort detta misstag:

Note1: During FOTA update, it is normal for the progress bar to remain static for a prolonged period of time while files are added and removed from the phone. If the progress bar still appears on screen, you can rest assured that the update is still progressing. Please be patient and allow the update to finish. Under no circumstances should you remove the battery while the progress bar is still visible, as this may irreparably damage your phone.

http://www.htc.com/se/support.aspx

5. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte precis säga det, det är inte speciellt smart att stänga av mobilen mitt under en så stor uppdatering. Man kan ju bara föreställa sig det logiska som händer.

#0 Tyvärr så tror jag inte du kommer kunna få tillbaka data, så dra in cupcake i mobilen & testa uppdatera igen. Du förlorar all data, men det går nog som sagt inte att få tillbaka hur du än gör.