Krasch efter tomt batteri

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Beq, 13 mars 2011.

1. Beq

Beq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår kväll dog telefonen då batteriet tog slut. Det har ju hänt ett antal tusen ggr tidigare så det var inget jag reflekterade över. Jag kopplade strax efteråt in telefonen på laddning och startade den. Vid starten fick jag ett antal vibb och dubbelvibb, vilket tydde på problem. Efter en mycket seg uppstart kom jag till skrivbordet och möttes då av ett antal tvingade programstängningar och att skrivbordet återställts till defaultikonerna.

När jag kollade runt lite visade det sig att de senaste två installerade apparna saknas, kontakterna och memon är rensade. Så fort något program försöker synka mot nätet (t ex Whatsapp, Google Reader, Facebook osv) kraschar de. Jag har provat starta om telefonen flera ggr utan att det blivit bättre.

Jag uppgraderade telefonen till 2.2.1 i tisdags och den har fungerat felfritt sedan dess, inkl på och avstängningar. Dock har jag tidigare inte tömt batteriet.

Någon som varit med liknande eller har någon idé på vad jag ska göra? Annars blir nästa steg att prova factory reset eller nödåterställning.

2. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Rensa catchen, funkar inte det, återställ.

Hade en liknande grej, återställde, blir rikriktigt bra

3. bainit

bainit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det hände samma sak för mig med 2.2.1 och det slutade med att jag fick blåsa om hela telefonen, börja på 2.1 och uppdatera. Nu passar jag mig för total batteritorsk.

En app jag kan rekommendera är App List Backup, bra att ha kört om olyckan är framme.