Krasch/tappar kontakt med simkort GSF

Diskussion i 'Blade' startad av Rattnalle, 14 jul 2011.

1. Rattnalle

Rattnalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett problem som jag inte blir klok på.

Blade gen1 windowsflashad till gen2. Ginger Stir Fry B12 (hade dock samma problem med B9). Glocalnet som operatör.

Telefonen fungerar klockrent så länge jag håller mig inom Göteborg. Det var först häromdagen då jag gjorde en tripp till Värmland som det började strula. Har sedan dess varit söderut också och den verkar lägg av ungefär 5mil utanför stan åt alla håll. Märkligt...

Men iaf, felet visar sig med detta medellande:

The process com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again.

Jag måste sedan slå in min PIN igen varpå den kraschar igen i samma ögonblick den visar att den får en stapel täckning.

Det verkar dock fungera klockrent om jag sätter den i GSM Only läge.

Fungerar felfritt med jobbets Telia SIM det lilla jag provat (på platser där mitt eget inte gjort det)
    Kollat igenom mina APNs, dock spelar det ingen roll om jag har data påslaget ens för att den ska krascha så känns inte som det heller.

Någon som känner igen detta och har några förslag?
    Tänkte att jag ska backa till SS5 tills vidare eftersom det är mäkta irriterande när Navigation helt plötsligt lägger av mitt ute i ingenstans när man är stressad på jobbet.

2. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Testa en annan ROM.

3. Janlord

Janlord Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min dotter hade ungefär samma fel efter att ja la in GSF b13. Satte hennes Glocalnetkort i min (samma rom men telia) och då fick min samma felmeddelande. Ringde glocalnet, dom skickade nytt kort som hon satte i idag och då funkar allt igen.
    Byt simkort alltså!

//Jan

4. Rattnalle

Rattnalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska höra med dem på måndag. Enda jag hittade på google var någon på Irland som haft samma problem men som också löste sig med nytt SIM så håller tummarna. Det är ju ändå fyra år gammalt så kan kanske vara så enkelt..