Kraschande och omstartande SGS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av horvendile, 6 dec 2010.

1. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har haft min SGS i ett par-tre månader nu. Jag kör den helt i originalutförande, och är fortfarande på 2.1 - jag har inte hittat tid och ork att sätta mig ned med Kies än.
    I dag har telefonen börjat fula sig rejält. En gång har den startat om helt spontant; den låg på bordet bredvid mig och jag rörde den inte ens. Två gånger har den låst sig på något sätt, så att när skärmen är svart och jag vill aktivera den så reagerar telefonen inte över huvud taget på yttre stimuli. Genom att ta ur batteriet kunde jag sedan starta om den.

Är det här kända fel? Jag kan förstås kontakta återförsäljaren, men jag börjar här, i fåfängt hopp om att det ska vara någon känd sjuka som går att bota.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 601
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    inget som jag har hört talas om vad gäller en helt original lur.

Men däremot är det ett gyllene tillfälle att fixa uppdateringen till 2.2 via Kies. Börja där

3. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu dog den igen, inte en halvtimme efter senaste gången. Fan också.
    Jo, jag skulle kunna prova att uppdatera - om jag hittar tid för det (har ingen aning om hur lång tid det tar) och om telefonen bara kan hålla sig vid liv under uppdateringen...

4. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

...fast, det skulle kunna vara SIM-kortet. När jag skulle starta om nu så ville den ha PUK-koden. Det verkar skumt, jag har inte slagit fel kod på någon tidigare omstart. Jag ska försöka byta och se om det hjälper.

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 601
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Kanske är fel på simkort, eller glapp i mekaniken som du säger.

Men du måste väl ändå ha någon timme över någongång?

Du har ju i vilket fall full rätt att lämna in den utan kostnad i ditt fall

6. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har haft liknande problem.. Har gjort åtskilliga fabriksinställningar och uppdaterat till 2.2, utan att något hjälpt..

När den ligger på bordet kan den spontant helt av sig själv.
    1. Tända displayen
    2. Starta en ny media sökning.
    3. startar om radiomodulen (visar parkeringsförbud skylt istället för mottagnings streck) i några sekunder.

Vet inte om detta är en restart, eftersom jag bara ser att den tänder displayen, jag ser aldrig start loggan, och kollar jag drifts tiden så är den inte nollställd.

Sen kan den dra ur batteriet på en dag utan att jag använder den..
    Men det kan ju ha med att den tänder displayen att göra..

Har precis fått den tillbaka från service, dom hitta som vanligt inga fel, men dom kalibrera batteriet och uppdatera firmware..

7. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Punkterna 2 och 3 känner jag igen från nyligen.
    Faktum är att senaste gången så kunde jag starta om telefonen utan att ta ur batteriet, det hade kanske gått de andra gångerna också med lite mer tålamod.

Jag ska i alla fall börja med att byta SIM-kort och se om det hjälper.

8. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Uppdatering:
    Det mesta tyder nu på att det var SIM-kortet, inte telefonen. Jag har kört med ett annat SIM-kort nu i en och en halv timme och har inte haft några låsningar. Det finns också andra angränsande omständigheter som pekar mot SIM-kortet.

Jag borde kanske ha testat det innan jag skapade ännu en av alla dessa "min telefon krånglar"-trådarna... fast å andra sidan var det relevant att veta om det var ett vanligt fel.
    Men, som sagt, just nu tyder det mesta på att ingen skugga ska falla på telefonen.