Problem: Kritik till The Phone House

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Johanboyboy, 13 apr 2012.

1. Johanboyboy

Johanboyboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hejsan

Eftersom mod inte tillät mig ha ett visst språk i min förra tråd så kommer jag nu formulera om mig, jag blir så himla trött på det här nu så jag vet inte var jag ska ta vägen.

Allt börjar med att jag köper en HTX one X i TPH butik 1. Jag doar denna för diverse fel uppstår. Detta är inget problem, men butikschefen tycker att jag ska välja en annan telefon, efter hox:en har haft så mycket problem.

Jag får med mig en Xperia S, men känner mig direkt inte nöjd (har inte öppnat förpackningen.)

Åker dagen efter till TPH butik 2. Jag frågar om jag skulle kunna få en hox igen, eftersom det inte känns rätt med Xperia S. Inga problem säger killen, men vi har slut på hox just nu, så den skickas så du har den på tisdag.

Inga problem tänker jag, men ändå lite surt.

Sätter mig vid datorn hemma och ser att TPH butik 1 har hox hemma. Åker dit och frågar ifall man skulle kunna ta denna direkt istället för att vänta.
    Det ska inte vara några problem säger killen först, men märker sedan att paketet inte blivit packat, och när paketet inte blivit packat, då kan man inte annullera ordern. Återigen så blir jag besviken, men det är ju ingenting jag kan göra åt.

Sätter mig vid datorn igen och börjar prata med phonehouse på chatten. Personen säger att "det jag kan göra är alltså se till att telefonen inte skickas från lagret. butiken som gjorde beställningen kan sedan ta bort den beställningen."

Sagt och gjort, personen i chatten tar bort ordern och jag åker till TPH butik 1. Där säger dom: "Du måste tyvärr ner till den butiken som du har beställt telefonen hos." varpå jag frågar:

"Men det kommer funka nu då när jag åker ner dit, jag kommer få telefonen sen när jag kommer tillbaka hit.

Butikschefen svarar: Jaja, absolut, det ska inte vara några problem.

"Kan du vara snäll och dubbelkolla de"

Han ringer ett samtal till dom högra makterna, det vara klart som korvspad att jag skulle få en telefon sa personen i telefonen.

Glad åker jag återigen ner till TPH 2: Allt går som det ska, han avbeställer ordern, och jag frågar återigen:
    "Lovar du att detta kommer funka"

Butikschefen i pricnip dumförklarar mig (hör jag på tonläget):
    "Jaja, det är ingen fara, åk upp till den andra butiken, telefonen väntar på dig där."

Ännu lite gladare, när jag har fått lovord ifrån 3 personer att de kommer funka, så åker jag till TPH butik 1.

Kommer dit, allt går fint, när butikschefen säger:

"Sorry alltså, det går inte att lösa trots allt"
    "Sorry, är de allt du kan säga?"
    "Ja alltså det finns ingenting mer jag kan göra härifrån, det är tråkigt att du har fått fel information"
    "Tråkigt? Jag har åkt till eran butik 4-5 gånger nu.."
    "Jag kan tyvärr ingenting göra"

Förbannad blir jag och åker därifrån.

Det jag frågar mig är:

Är detta hur man värnar om sina kunder? Hur kan man bara rycka på axlarna? Hur kan flertalet butikschefer ha så lite information och lurar mig som kund flertalet gånger?

Jag blir så trött.

Last edited: 13 apr 2012
  2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Ska inte detta ligga i allmänt delen?
    Tråkigt iaf

★Sent from my Samsung phone ★

3. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

I butik nummer ett, nekade dom dig telefonen för att de inte hade någon HOX eller hur kommer det sig att du inte fick en? Framgår inte riktigt.

4. Evilomatic

Evilomatic Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Läste din första post o, ja den var magstark.

Men visst jag förstår ditt lidande, aldrig kul när det snackas vitt o brett, återkopplar till det gamla hederliga Goodwill vs. Badwill.

Här kan man ju säga att varumärket The Phonehouse fick ta sig en slev av Badwill sleven ....aldrig kul för ett varumärke, man hoppas ju att någon som jobbar där läser detta och förmedlar upp till cheferna, kan dom ta din story o dissutera på nästa måndagsmöte :D:D

5. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Lider med dej =/

6. Johanboyboy

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Han ansåg att de var för mycket fel på dom, han föreslog Xperian istället

7. idiotech

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter lite märkligt. Så när du var där sista gången och frågade efter en HOX (då han sa "sorry alltså, det går inte ändå") så tvärvägrade han ge dig en eftersom han personligen ansåg att det var för mycket problem med HOX:en?

8. Johanboyboy

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det jag blir så trött på är att det verkar som att dom verkligen inte bryr sig. Jag är bara en kund i mängden, idag var jag kunden som var "en jobbig jävel".

Jag såg verkligen hur personerna i butiken inte kunde bry sig mindre. Det är de jag blir så trött på, att man inte värnar om sina kunder, att han inte förstår att jag har varit fram och tillbaka mellan butikerna, att jag har fått så mycket lovord.

9. Johanboyboy

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej nej, från första början, allra allra första början så säger han till mig "Äh fan, ta Xperian istället, den är bättre."

Sista gången jag kommer in så får jag den bara inte, för dom kan inte lösa de med paketet som redan är skickat, trots att 3 personer tidigare har tagit bort ordern och det var "inga problem".

10. Cha1

Cha1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TPH e skämt, det var väl inte så länge sedan dom var med i SVT

11. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Usch ja. Tråkigt att höra! Det är alltid tråkigt när kunden hamnar i mellan! För företaget är det "ännu en affär" medans för kunden kan det vara en stor investering.
    Får verkligen hoppas det löser sig till det bästa för dig!
    För egen del har jag inte haft några problem med PH ännu, trots att jag hade fördomar innan jag blev kund hos dem. Mycket av mina goda intryck är tack vara Toni som hänger här men även i de båda butiker jag varit och DOA't i. Allt har gått smidigt.
    Då hade jag MYCKET mer strul med Felia där jag köpte min förra telefon. Men det är en annan historia! ;)

Lycka till!

12. idiotech

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker att du bör fortsätta kolla in i ärendet. Om det är så att det endast är killen i affär nummer ett som har tabbat sig så kanske det är lite för tidigt för att klandra TPH som helhet. Fortsätt ringa samtal och försök luska ut varför det blev som det blev. Att traska runt, affär till affär ska inte behövas utan använd telefonen istället.

Skulle det visa sig att killen från affären nummer ett har rätt och inte kan göra så mycket mer åt saken så har verkligen TPH tabbat sig eftersom du då har fått flera felaktiga uppgifter - från flera personer.

13. Johanboyboy

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har redan chattat och ringt till supporten efter att detta har hänt, dom säger att de inte kan göra någonting dom heller, nu.

14. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag kan inte göra mycket mer än att beklaga att det gått som det gått i ärendet.

Det var mig du pratade med på chatten, jag har inte haft rätt information och tar på mig skulden för att du fick åka iväg en gång till. Beställningen går inte att ta bort förrän telefonen kommit till butiken, i just en sådan beställning som gjordes. Vi var 3 personer här som försökte komma på en alternativ lösning men det gick dessvärre inte.

Så den slags beställning, så kallad IS order, går inte att ta bort innan telefonen är i butik, då har jag och flera av mina kollegor lärt oss något nytt idag.

Jag ser att du har PM:at mig också så jag kommer att ta kontakt med dig den vägen.

än en gång, jag beklagar.

15. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Två frågor (mest till TPH kanske):
    1) Varför var du tvungen att avbeställa telefonen från TPH 2? Hade det inte varit bara att ha två beställningar "parallelt", d.v.s. göra en ny beställning på en HOX från TPH 1 och hämta den direkt och sen när TPH 2 fick in telefonen, avbeställa den då.

2)
    Varför var du tvungen att åka dit istället för att bara ringa till TPH 2 och avbeställa? Var du tvungen att skriva på något när du avbeställde? Annars ser jag ingen anledning till att behöva åka den extra vändan.

16. henriq

henriq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dom är väldigt duktiga på att ta hand om kunden när dom ska sälja på en telefoner och abb. Men när kunden har problem så märker man hur det brister i kundservice.
    Man känner sej som pesten när man försöker få hjälp.
    Ingen vill hjälpa till. ingen tar sig tid. Många gånger får man sköta saker själv. som en gång då jag hade en lur som var försäkrad för 4500kr två år senare tappar jag den e snön och får godkänt att fånut en lur. okej tänker jag och beger mej till butiken för att få ut ny lur. men när jag kommer ner e butiken så säger butikschefen att dom bara ersätter med likvärdig lur och max 1500kr för att luren var 2år gammal,
    Konstigt tyckte jag eftrsom dom i butiken som sålde på mej försäkringen sa klart och tydligt att det inte är nån VÄRDEMINSKNING om det händer nåt med luren.
    Jag påpeka det för butikschefen men han sa att det funkar inte så.
    Ringe föräkringsbolaget och fråga varför dom försöker lra mig och då helt plötsligt så ökar dom värdet till 2500kr. Jag fortsatte klaga etersom jag inte var nöjd. jag hade föräkrat minlur för 4500kr. Och betalat premien i två år. Är det såhär man blåser sina kunder.
    Eftersom det inte fannas nån likvärdig lur som motsvara min så fick jag nöja mej med en experia neo. Inte ens en lur jag ville ha. var mellen den eller ray jag välja.
    ALDRIG MER FÖRSÄKRING

Var kund på tph i 12år och handlat massor.
    Nu går jag vidare.

17. Johanboyboy

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

1) Sa de också, men då sa han att de blev -6000 i kassan, och att de skulle se ut som stöld.

2) Det roliga var att när jag pratade med första säljaren, då ringde han själv till butik nummer 2, och då kom vi ju fram till att de inte gick. Men sen när jag kommer dit den gången då de "skulle" gå, då sa butikschefen (inte samma snubbe) att jag skulle åka ner till butik nummer 2, då frågade jag om han inte kunde ringa, eftersom den andra snubben hade gjort de tidigare, butikschefen svarade att dom inte håller på med sådant utan att de måste ske mellan fyra ögon.. :) <3