Krossade glaset

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av koopfan, 11 aug 2011.

1. koopfan

koopfan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gorilla glas eller vad det heter verkar ju funka sådär :ehm:

Frågan är vart hittar jag nytt glas att köpa då touchen funkar bra, och hur pilligt är det att byta?

Tacksam för snabbt svar!

Ps. Mobilen gled ur handen när ja tog upp den ur fickan sen landa den med glaset på en grusgång så kanten på stenen träffa precis på kanten av glaset mot skalet. Därav blev det väl brottanvisning på glaset... blää

Bifogade filer:

2. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Tråkigt. Finner det jävligt märkligt att Gorillaglas ska vara så stötkänsligt. Har sett ovanligt många som spräckt sina gorilla-skärmglas på senaste tiden!

Har du någon extra försäkring på mobilen? Har du drulletillägg på hemförsäkringen?

3. Mungoslungos

Mungoslungos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, de verkar gå sönder konstigt lätt tycker jag!

4. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Visst e det tråkigt men gorillaglas liksom dom flesta andra typer av glas KAN ju gå sönder.
    Meningen är nog mest att dom ska vara mer reptåliga eller?

Glas i bilen är väl härdade glas?
    Dom e ju oxå tuffare än vanligt glas men vet man bara hur så e det jävligt lätt att splittra ett sådant

5. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Här är en video som visar hur man kan byta digitizern. Digitizern till HTC Sensation går att köpa lite överallt, dessutom till överkomligt pris då den på Sensation inte är integrerad med LCD:n. Kan exempelvis köpas här eller lite billigare på Ebay här.

Last edited: 12 aug 2011
  6. lxsu

lxsu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Jag fick tillbaka min Sensation igår. Råkade ut för samma sak. Skickade min till deltaservice i Kalmar. De bytar ramen och displayen då de anser att enbart displaybyte är risk för fuktskada. MEN, det var fan inte kul att hämta ut den mot postförskottet. 2300 riksdaler gick kalaset på. Och många kommer säkerligen kalla mig korkad... Men ja, vafan, jag älskar telefonen.

Jag kollade runt lite på eBay då min gått sönder.. Där finns jävligt bra priser och kit med verktyg och ram. Jag är annars en väldigt erfaren eBay konsument och rekommenderar beställning där om du bestämmer dig för att byta själv.

Om du, liksom jag, inte har någon tilläggsförsäkring så kan du be någon anhörig ta det på sin hemförsäkring... Men oavsett vilket, så får du räkna med att mobilen inte är tillgänglig i dina händer på ett par veckor!

Lider med dig