Fråga: Kryptering av telefon

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av stayhard, 30 apr 2013.

1. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja

Tänkte ja skulle använda den inbyggda funktionen och kryptera min telefon, men först måste man ju sätta ett lösen på hemskärmen. Då undrar ja, efter krypteringen måste ja slå in detta lösenord varje gång för låsskärmen eller kan ja ändra till tex PIN istället efter ja krypterat?

Ganska jobbigt att behöva låsa upp låsskärmen med ett lösen på minst 6 bokstäver varje gång man ska kolla nåt.

Tacksam för snabbt svar

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    I min telefon (N4) så står det en bra förklaring till hur det fungerar. Det dyker även upp en lång text när jag klickar på valet "Encrypt phone" med ytterligare detaljer:
    "Require a numeric PIN or password to decrypt your phone each time you power it on"

Så, PIN eller lösenord varje gång man slår på den.
    Har Samsung tagit bort beskrivningen och all information eller finns den där?

3. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag körde med inbyggda krypteringen ett par månader fram till jul. Under den tiden jag använde denna så var det ej möjligt att använda pinkod eller mönsterlås.
    Du kan köra parallellt/överlappa denna med annan låsskärm men kod var man tvungen att ange även om den inte går in i "deep sleep".
    Använder man root med tasker så kan det möjligtvis gå att kringå men har ej provat.

Det stora problemet jag fick var att simkortet gick bannanas efter ca 1 månad. Fick ett felmeddelande att simkortet har tagis ut och en omstart krävdes. Omstarten gjordes automatiskt varje gång. Har provat med och utan simkortslås utan någon skillnad. Skulle anta att någon fil blir av någon anledning korrupt eller att data till Tele2 blir fel.
    Har ej någon aning varför detta uppstår och om detta enbart förekommer för mig.

Just nu kör jag med krypterad externt kort istället och INTE fått några problem alls.

Last edited: 30 apr 2013