Kuling - kustobservationer som widget

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av knutigro, 6 jun 2010.

1. knutigro

knutigro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Nu är min widget "Kuling" redo för Market. Den samlar vinddata från SMHI's kustobservationer och är i första hand tilltänkt surfare, vindsurfare, seglare etc.

Mvh Knut

Last edited: 27 jun 2011
  2. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ser trevlig ut! :) Inte för att jag är i större behov av den men riktigt fint jobbat!
    Liknande app för moln/regn/åska skulle jag lätt kunna tänka mig att betala för! (alltså satelit, radarbilder och åska från SMHI's Bizmet)

Varför inte ha med aktuell medelvind i widgeten, nu är det bara en pil med vindriktning?

3. knutigro

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Takk för att du testat tkarki.

Tycker det är lite konstigt att du inte får nån vindstyrke. Kuling ska se ut så här:

Prova gärna lite olika väderstationer i konfigurationerna.

Alla stationer från SMHI blir deaktiverat efter tre dagar om inte Kuling registrerats men stationerna från DMI ska fungera hela tiden. Efter tre dagar blir det som du säger ingen vindstyrka, bara en vindpil men även texten "Registrera Kuling" ska visas. Är det dette som har händt dig? Eller är det nån annan bug tro?

mvh knut

4. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Aha det var jag som hade mörk text och den syntes inte på min bakgrund (Live Wallpaper - med Löv som rör sig över vatten)
    Med ljus text ser det fint ut! :) Kanske lite fler färgval skulle till för detta är nog inte optimalt för min bakgrund, får titta ganska nogrant för att se vilken ort och datum det står.. (eller fetare text möjligen?)
    Har man dålig syn så ser man nog inte alls!

Last edited: 7 jun 2010
  5. knutigro

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok ska titta lite på dette.

Jag vill jättegärna lägga inn flera färgval och tänkta mig från början att det skulle vara som i Snowstorm där man kan välja färgerna helt fritt från ett hjul.

Tyvär har jag inte hittat nån bra kod för en colorpicker nånstans och vet inte om jag klarar laga det själv. Håppas på lite hjälp där.

tack igen för testingen. :)

mvh knut

6. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser bra ut :). Tips, fixa rättstavning till Firefox (om du nu har det) då du gör många stavfel. Ser lite mer proffsigt ut då för ett betal-app :P.

7. knutigro

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja. Jag ska fixa språket på hemsidan men må då ha hjälp av min flickvän och hon har aldrig tid / lyst. Jag själv är normann och skriver svenska lite som jag tycker det ska låta. :) :P Takk för synpunkten i alla fall.