Fråga: Kundhanteringssystem

Diskussion i 'Off Topic' startad av nexusS, 20 jun 2024.

  1. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    761
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Hej!
    Jag ska införskaffa något som ska hantera kunder i en kundtjänst.
    Önskemål:
    Kunderna ska kunna uppge lite info om sig själva samt kontonummer för utbetalning av pengar. När de skickat detta så ska de få ett ärendenummer.

    Kan ni tipsa om något som är riktigt bra?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 156
    Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bland de mest etablerade systemen så finns ju tex Zendesk. Det är dock rätt omfattande. Vet inte riktigt hur prisbilden ser ut heller.

    Kayako kanske kan vara intressant också för en billigare lösning. Tror det kostar $15USD/mån per användare man lägger till.
     
    mattihp, Salvion, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  3. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 075
    Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Salesforce small business 25€ i månaden per användare är en utomordentlig lösning för dig tror jag.

    men eftersom du säger att kunder skall kunna ge info så kanske ett Jira / Atlassian ärendesystem kanske är bättre?
     
    Salvion, bernard och nexusS gillar detta.
  4. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    761
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Tack för era tips världens bästa forum! @bernard@bernard
    @R3b0rn@R3b0rn

    Jag brukar va dålig på att uttrycka mig men passar era förslag till:
    Säg att jag äger ett bussbolag, bussen går X-Y varje dag, en dag får bussen punka och jag har lovat resenärerna att få tillbaka, t ex 20% om de blir sena, av biljettpriset om de ansöker via min knapp på min hemsida. Man ska även kunna ställa allmänna frågor via knappen.
    När de skickat infon, bank etc, så betalar jag ut ersättningen, jag vill då informera dem om att pengarna är på väg.
    Jag vill även att kunder som har frågar om t ex bussens tidtabell ska hamna här, de ska dock ha även en Mail att skicka på.
    Vilket passar då bäst? :-)

    Trevlig midsommar!
     
    Salvion och R3b0rn gillar detta.
  5. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 075
    Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Du borde slå isär vanlig kundtjänst och reklamationsärenden. Inge bra att ha båda i samma ”knapp”.

    Ha en vanlig Mail adress för frågor och annat [email protected] eller nått.
    Knappen kan du ha kopplat till ärendesystemet då och som du förklarar det så hade jag nog kört Jira/Atlassian.

    Trello funkar ju med så sett…
     
    nexusS och bernard gillar detta.
  6. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    761
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Tack @R3b0rn@R3b0rn!
    Jag kollar upp! :-)
     
    R3b0rn och Salvion gillar detta.