kvalitetskänsla X10m

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av mcnuggz, 3 jun 2010.

1. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är lite sugen på att skaffa mig en X10m pro när den kommer.
    Hur känns byggkvaliten på era telefoner? plastigt? knarrar den? glappar?

det värsta jag vet är när telefoner känns som dom ska gå sönder i handen eller knirrar när man trycker in en knapp eller så.

mini pro är ju svårt att säga så klart eftersom att ingen här har klämt på den (gissar jag) och den är 2 delad.

// TOmas

2. MyDroid

MyDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

X10 mini pro känns och är mer gedigen, både för att den är tyngre men även för att den har en batterilucka som inte går omlott med fronten.

3. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Upplever den inte plastig utan tycker att den är helt underbar :)

4. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Original skalet som blivit öppnat några ggr (efter som folk inte tror att batteriet inte går att byta rakt av) Knarrar lite om man klämmer i dom nedre hörnen, men inget som stör ännu. Knapparna är plast och kommer att bli problem med tiden för stor användare.
    Saknar qwertyu tangentbord men inser att det skulle bli för smått på den skärmen.
    Tanken måste ju vara att massan skall få tillgång till Android för en billig peng.
    Tillhör inte samma segment som X10 så den är "plastig" men inte så det stör mig.
    Ska du ha bra kvalite ska du titta på t.ex: Desire med metall knappar styrsensor och extremt hårt glas.
    Men jag ångrar inte att jag skippade mini Pro, dålig erfarenhet att slide tangentborden.

5. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Angående HTC desire.
    Jag är inne på min tredje Hero med exakt samma fel (kass högtalare) så planen är att skippa HTC, men annars hade desire vart första valet..
    Kommer nog skaffa mini pro, tror inte jag pallar att skriva på den lilla skärmen :D