Kvitto från Samsung?

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by johanjjnsson, Aug 20, 2011.

1. johanjjnsson

johanjjnsson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett irriterande problem med telefonen - den går inte att höra när någon ringer. Signalen hörs men sedan när jag har svarat så hör jag inte vad den andra personen säger. Någon som har ett tips om vad detta kan vara? Factory Reset och andra roms funkar ej.

Jaja - min riktiga fråga:
    Köpte min telefon via samsung i samband med deras erbjudande om byte från skittelefonen I7500. Nu när jag har tänkt lämna in Galaxyn så hittar jag inte mitt kvitto från samsung. Eftersom jag brukar spara alla kvitton så börjar jag nu fundera - ni andra som gick med på detta erbjudandet, fick ni något kvitto???

2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

köpte via samsung? Åkte dud till deras fabrik och köpte den eller va menar du ? :).

Alltså.. Om du köper en telefon från ett företag. Så har dom ditt kvitto i deras databas. Du kan kontakta företaget och få kvittot skickat till dig.

3. johanjjnsson

MINA ENHETER

nja inte riktigt så, fast det hade ju varit en idé :P det är detta erbjudandet jag menar

ja det trodde jag också men när jag pratade med samsung så sa det att jag måste ha kvitto... får kanske ringa igen och vara lite mer sur!

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Alla har inte kvitto i sin databas. Det beror helt på vilket företag det är och vad dom har för policy.. Köpte han sin tel utan abonnemang och betala kontant är det tyvärr rätt kört. Hur ska dom veta vem TS är om han varken uppgav namn eller dylkt vid köpet av sin telefon..

Däremot om han köpte med abonnemang eller fick uppge sitt namn (som tex netonnet har som system att göra varje gång man köper en produkt över en viss summa) eller om han köpte via kreditkort så kanske sånt går att spåra.

Har själv suttit i den sitsen och dom har ingen skyldighet att fixa fram ett nytt kvitto utan det är kundens ansvar att ta vara på originalet.

5. johanjjnsson

MINA ENHETER

Ja med tanke på att jag upgav både namn och adress för att samsung skulle skicka telefonen till mig så måste det ju gå att få fram kvittot om de sparar de. Ska ta och ringa dem på måndag.

Men är det ingen av er andra som hoppade på erbjudandet som kan kolla om ni fick ett kvitto??? Fick ni inte det så borde jag ju inte heller fått det...

6. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inget minne av något vanligt kvitto, men däremot så fick man ju ett kvitto på att paketet hämtades ut (mot postförskott?), jag funderar på om det kan duga. Att ringa Samsung är nog en bra idé.

Kan tillägga att jag inte själv hämtade ut min telefon, var bortrest just den veckan det dök upp så en kompis löste det åt mig. Men ett papper från posten tror jag bestämt att jag fick.

7. johanjjnsson

MINA ENHETER

Okej bra, för jag minns att jag jag fick ett vanligt postförskottskvitto från posten på att det var betalt men när jag frågade samsung så räckte inte det... Vi får se vad dem säger.

8. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man fick inget riktigt kvitto. Däremot kunde man begära att få det.

9. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Prova att parkera samtalet och sedan ta upp det igen. Det funkar för mig när det där händer.

10. foxman

foxman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du måste ha fått nån följesedel tillsammans med telefonen. Den fungerar som kvitto.

Sent from my GT-I9100