Labyrinth Maestro - Ett labyrintspel jag utvecklat

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av osymmetrisk, 3 sept 2012.

1. osymmetrisk

osymmetrisk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare!

Fick för en liten tid sedan veta om detta forum av en kompis på besök som fick veta att jag höll på utveckla spelet Labyrinth Maestro.

Spelet är inspirerat av klassiska labyrint spelet och styrs av telefonens accelerometer (dvs genom att tilta/balansera telefonen)

Testa gärna gratisversionen :-)

Gratis version

Full version

Skärmdump

Mera utförlig info för de som orkar läsa följer nu:

Själva iden är enkel. Du styr en vit kula genom att tilta telefonen.
    Det funkar alltså efter samma ide som gamla trä labyrint spelen.
    Målet är att samla poäng. Spelet blir långsamt svårare och poängersättningen ökar också efter hand.

Du har 3 liv. Undvik hålen, annars förlorar du ett liv. Hjärtan dyker upp ibland och ger extraliv. Tar du alla gula stjärnor så klarar du en nivå och övriga stjärnor ger bonuspoäng.

Ibland dyker andra kulor upp och detta ska du utnyttja för att få högre poäng.

Röda och orangea är ska du undvika stöta i. för de kostar ett liv men ger extrabonus för alla stjärnor beroende på antal. Orangea är extrafarliga eftersom de kan falla i hål och då dyker upp på slumpvis plats i labyrinten.

Gröna och gula är däremot endast bra och totalt ofarliga. Gula ger extrapoäng precis som icke gula stjärnorna men kan försvinna in i hål.
    Gröna kan också försvinna i hål men ger extrapoäng efter antal som röda och orangea stjärnor gör.

Slutligen kan du experimentera med varianter av hur spelet reagerar genom att trycka meny knappen medan du spelar eller alternativt på rektangeln där poängen står.

Hoppas ni gillar det. Hade egentligen tänk posta om det så fort jag släppte det, men insåg att jag ville anpassa möjligheterna att anpassa spelet för de med plattor som saknade menyklapp. men det är fixat nu :-)

Jag kommer posta mera av mina skapelser vad det lider. Just nu utvecklar jag ett barnspel med spöktema.

Som sagt, testa gärna spelet. Tack :-)