jag är väldigt tjatig här på forumet kanske men jag har mycket att fråga och som jag vill veta om jag ska köpa en android är egentligen ett iphone fan från början. så jag bara väntar på att ni ska omvända mig hittade en länk här på labyrint spelet som också finns till iphone. men såg jag att han gjorde egna banor. det kan man inte göra till iphone heller hur? http://www.youtube.com/watch?v=rJ9qH5fOCKI
Prestandamässigt är telefonerna ännu sålänge hyfsat lika. Jag tycker dock att ett av de främsta argumenten att välja Android för framtiden är att applikationerna programmeras i Java för Android. iPhone apps programmeras i Objective C vilket kanske gör dom något snabbare men inte märkbart. Skillnaden är att betydligt fler utvecklare behärskar Java än Objective C, därför kommer vi se ett överflöd av coola App idéer, funktioner och gratisprogram till Android plattformen inom en snar framtid. Android är en smartphone som kanske främst tilltalar PC, Linux användare då telefonen ger stort utrymme för modifieringar. Macanvändare å andra sidan är märkestrogna och kommer säkerligen att köra vidare med sina iPhones.
Join the dark side... fast light tror jag. Vet inte helt vilken sida det är egentligen, men för mig som opensource-älskare och tekniknörd passa Android mig perfekt, då det kommer bli en enorm utveckling av olika OS-varianter, apps och smarta tricks för telefonen. En öppen community i ett enkelt språk kommer verkligen få fart och springa ifrån iPhone fort, eftersom det finns mer än en telefon med Android. WeAreTheFuture!