Fråga: Ladda batteri med kass microusb

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av tobee, 23 jul 2012.

1. tobee

tobee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Går det att köpa någon extern laddare till galaxy s2? Min microusb har gått å dött och garanti kan jag nog glömma då jag var upp och vandrade på kebnekajse i 3 dagars konstant regn..

Allternativt om någon har en s2 med kass skärm eller liknande som jag kan köpa för billig peng och sno kretskortet från. :)

2. syngve

syngve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

3. theLadder

theLadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick själv nyligen problem med min s2, den trodde att den laddade hela tiden och höll på och krångla, laddade ur sig fort, trodde man tog bort/anslöt laddaren då o då osv.

Efter att ha läst lite så köpte jag ett nytt usb-kretskort på ebay för runt en hundring från england, fick hem det på ungefär en vecka och bytte själv, jag tyckte det va ganska enkelt att byta, det gäller väll kanske att man har lite mekvana.... Men kretskortet sitter ändå bara med ett par skruvar och en smidig kontakt...

Denna videon tyckte jag va väldigt bra att följa så man vet hur man ska göra:
    http://www.youtube.com/watch?v=65pvAINg2ME

Detta kretskortet köpte jag: (går säkert hitta billigare om man letar lite mer)
    http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayIS...56&ssPageName=ADME:L:OU:GB:1123#ht_653wt_1397

Kolla på videon och avgör själv om du tycker det verkar vara nått du klarar av. Jag tog inte bort det stora kretskortet som kontakten är fäst i, det räckte att skruva bort en skruv så man kunde lyfta upp nerkanten på det lite försiktigt och få bort sladden till kontakten. Det enda jag tog bort va alltså kretskortet jag skulle byta :) (men va försiktig så du inte bryter sönder nått förståss.)

Annars har för mig att det finns dockningsstationer för telefonen som har ett uttag där man kan ladda ett extra batteri...

EDIT: Förutsatt att det bara är det kretskortet det är fel på i din telefon då, kan ju vara något annat med... Men funkar telefonen normalt i övrigt, bara att det inte går o ladda den?

Last edited: 23 jul 2012
  4. tobee

tobee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror helt enkelt att kontakten blev utsliten. Jag använder telefonen i jobbet och hoppar ut och in i bilen flera gånger per dag. Och varje gång kopplar jag in den i laddaren,

Telefonen gick inte att starta utan att laddaren satt i. Sen när man startade den fastnade den i USB syncro. nånting.
    Jag pillade lite på stiften med en pinsett och lyckades på något sätt att häva kortslutningen. Men då fick jag inte i usb laddaren istället :P Nu fungerar telefonen normalt men jag kan inte ladda den istället. haha.

Så är rätt säker på att en ny laddningsport kommer att lösa mina problem. Den guiden är nog tillräcklig för att jag ska kunna laga själv.

Tack så mycket för hjälpen!

5. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

ok fortsätter citera bra inlägg från andratrådar