Ladda batteri

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by mickej79, Apr 22, 2010.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Köpt ett extra batteri och körde det helt slut men nu när jag stoppar i laddaren så står mobilen o slår av o på hela tiden . så jag undrar hur laddar man batteri utan att ha mobilen på .. verkar omöjligt. tänkte ju att det borde ju ladda fortare om det är avstängd. ??

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr så är den byggd för att slå på när man laddar av någon konstig anledning... :(

3. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Mig vetande så kan man inte ladda batteriet på X10 utan att ha mobilen påslagen, tyvärr. Kanske finns någon app som fixar detta dock!?

4. Sandby7

Sandby7 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

5. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

6. mickej79

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hur ska jag kunna ladda mitt batteri nu när mobilen bra startar o stänger av sig hela tiden . Hade den på laddning hela natten med gjorde ingen nytta ?

7. Evil_E

MINA ENHETER

Det måste vara något fel på antingen din laddare eller telefon. Jag har alltid haft 100% på batteri när jag tagit den från laddaren på morgonen.

Tipset att stänga av telefonen direkt efter fullladdning verkar faktiskt påverka batteritiden sjukligt mycket. Jag brukar på 30-45min. gå från 100% till 85% men nu när jag igår började testa med att stänga av/boota om telefon direkt så håller batteriet betydligt längre. :D

8. mickej79

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

Så här ligger det till .. jag köpte ett extra batteri http://www.24.se/batteri-bst41-till-sony-ericsson-p-6078-c-215.aspx och det är det batteri satta jag i o körde det till det vart helt slut när det var nytt och nu när jag sätter i det för o ladda så startar den o stänger av hela tiden.. vad kan det då vara?

9. Evil_E

MINA ENHETER

Ajdå, läste någonstans att man inte ska ladda ur batteriet helt utan ladda det när det är nere runt 5-10% Har du kollat med SE support? med ditt vanliga batteri fungerar det bra eller?

10. mickej79

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    :-( Nej jag har ej kollat med SE supporten.. kanske skulle göra det.. Men jag har ju laddat ur orginalbatteriet några gånger och det funkar o ladda ändå. för med det batteriet hålls telefonen igång under laddning tror att det är helt slut..

11. Evil_E

MINA ENHETER

Ok, verkar skumt... men det där extra batteriet är det samma modell? kanske är defekt?

12. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Stänga av och starta om telefonen efter laddning fungerar ju men nåt skumt är det när sådant behövs. Jag körde den processen idag och nu efter 7 timmar så har jag 90% kvar på batteriet. I går var batteriet slut efter 6 timmar......

13. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag laddade klart x10:an igår kl.11, nu har jag 67% procent styrka kvar efter 27 timmar efter att jag startade om x10:an efter att batteriet var fulladdat...

:neutral:

14. Evil_E

MINA ENHETER

Håller med om att det inte ska behövas... det som vore lite intressant (fast jag orkar inte nu efter 3 reparationer) att köra om telefonen helt och inte lägga på några extra program o sen se hur den blir med batteriet om det gör någon skillnad eller inte. Ibland tror jag det är vissa program som inte låter telefonen gå ner i sömnläge ordentligt som gör att Radiodelen äter upp batteriet ordentligt...

15. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Li-ion och Li-po batterier tål inte att laddas ur helt. Även om de inte går sönder så kan de få sämre kapacitet. Dock ska det finnas logik i dem eller runt dem som förhindrar att de laddas ur helt. Dvs mobilen stänger av sig innan man gått under den kritiska gränsen.
    Däremot ska man inte lagra ett tomt batteri pga självurladdningen. Nu är den väldigt liten i ett Li-ino/Li-po batteri men lagras batteriet under en längre tid kommer batteriets laddning sjunka under den kritiska/skadliga gränsen.