Det finns inget gott som inte kommer med något ont, borde uttrycket vara istället! Nu är det så att jag fått tag på en Desire genom en återförsäljare i Uppsala. Det tycks dock vara så att de importerat telefonen från Spanien eller Portugal (brukshänvisning osv är på spanska).
Då jag satte i mitt SIM-kort och ställde telefonen på laddning så startades den och frågade PÅ SVENSKA om jag ville kopiera mina kontakter, osv. Efter jag gjorde detta så sattes inställningsguiden igång och jag skulle då välja språk. Nu är allt dock på engelska och det finns inget alternativ för svenska!
Så då undrar jag självklart, finns det något sätt att ladda hem det svenska språkpaketet? Det tycks ju vara så att det finns ett (visst) svenskt språkstöd då den bad mig kopiera kontakter från SIM-kortet. Går det att låsa upp Svenska kanske på något sätt? Det jag är mest irriterad över är egentligen att det blir omöjligt att skicka SMS då den hela tiden vill korrigera till engelska ord. Sökte lite slarvigt utan att hitta något intressant så ni får ursäkta mig om frågan redan finns besvarad någon stans. Jag ska också passa på att skicka HTC ett mail om frågan.
Last edited: 29 juli 2010