Ladda HTC direkt från 12v batteri?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Haand, 31 jul 2012.

1. Haand

Haand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag ska på motorcykelsemester till Norge om mindre än en vecka. Jag har funderingar kring hur jag ska ladda min HTC när jag är borta. Det som jag funderar mest på är att köpa ett cigarettuttag som man kopplar direkt på mc:n batteri och i den kan ansluta en 'klassisk' billaddare. Det känns lite omständigt. Jag har letat en del efter någon laddare som man kopplar direkt på plus och minus -polerna på batteriet, men inte hittat någon sådan.

Som jag förstått det så är outputen på HTC-laddarna 5v, vilket skiljer sig från 12v batteriet. Så det måste väl finnas nån transformator emellan för att inte pajja luren? Annars hade det vart gött om man bara kunda köpa nån billig laddare och bara kapa sladden och skala av kablarna och ansluta direkt till batteriet.

Finns det nått annat enkelt sätt att ladda telefonen? Solceller?

Tack på förhand!

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Där finns batteri med solceller sen kan du ladda mobilen med det men det tar många timmar på dem minsta.
    Enklast är nog om du gör som du skrev först.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Annars finns det ju sådana där "nödladdare" som man sätter ett par vanliga AA-batterier i och kopplar på mobilen. Har för mig att Teknikmagasinet säljer sådana.

4. dr0pkick

dr0pkick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns grejer

Kjell&Co har allt
    Först så köper du 39014 sen 92578 (eller liknande) Stoppar allt under sadlen när du kör, drar fram när du ska ladda. väldigt enkelt:-)