Ladda ner stora appar genom mobilnätet?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Alucard136, 21 okt 2012.

1. Alucard136

Alucard136 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har en Xperia S med fastpris från Telenor vilket gör att jag vill tanka stora appar utan wifi. I detta fall spelet Asphalt 7 på 1.4 gb. Men efter den stått och matat ett tag får jag error 408. Antar att den inte tillåter att tanka så stora filer utan wifi? Allt annat fungerar bra, även lite större på ca 200-300 mb. Hur ska jag kringgå detta?

2. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Hur mycket får du ladda ner då innan Telenor sänker hastigheten? För när du får den lägre hastigheten så lär ju det inte gå så bra.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Får du error 408 i Play-appen alltså? Error 408 låter ju som om du försöker ladda ner med en webbläsare? Det är normalt en webserver som ger det felmeddelandet när nåt tar för lång tid.

4. Alucard136

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

30 gb per månad allt som allt.
    Fungerar fin fint än så länge. Vet dock vad du pratar om. Hade 10 gb gräns med mitt förra abonnemang blev rätt så slött efter en längre tid som hotspot.

Ja, efter jag valt att ladda ner appen, står det "Hämtar" en tid sen får jag error 408, tittar jag i det övre fältet, som man kan se som aktivitets hanteraren står det "Hämtar ytterligare filer: Asphalt 7" innan den ger upp.

Detta händer alla stora appar (Ca 1gb+), andra små och medelstora startar direkt, den största jag tanka var på 500 mb. Inträffar både när jag försöker tanka direkt från google play och när jag väljer att starta nedladdningen på själva datorn.

Vad jag kan hitta verkar detta röra en spärr som hindrar en från att ladda ner stora filer utan wifi. Hitta en lösning att man tanka program för att ladda ner filerna på datorn och sedan la in dem på mobilen, men då hindrar det mig från att spontan tanka stora appar när jag är till fots och då kan jag lika bra köra pirat.

Last edited: 22 okt 2012
  5. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Prova att starta wifi hotspot, wifi är då igång, men 3g:n används ju. Kanske fungerar?

6. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Kanske nåt med buffringen som gör att det blir timeout. Har ingen aning om detta har med saken att göra, men kanske kan vara nåt att kolla upp.

7. Alucard136

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Redan testat hotspot, kommer till samma "hämtar" men den varken startar eller avbryts. Vart tittar jag närmare på buffrening, hittar inte några vidare inställningar direkt rörande detta.